Biura CEMEX będą „zielone”
Czy siedząc za biurkiem można dbać o środowisko? Jak przekonać się do poświęcenia kilku chwil na ekologię i aktywnego włączenia w ochronę przyrody? CEMEX rozpoczyna kampanię ”Zielone Biuro”, która ma zachęcić pracowników firmy do zmiany nawyków i promowania wśród nich proekologicznych postaw.
Firma CEMEX – czołowy producent materiałów budowlanych w Polsce i na świecie – od zawsze łączy swoją działalność z troską o środowisko naturalne. Racjonalne gospodarowanie surowcami, redukcja emisji CO2 do atmosfery i wykorzystanie paliw alternatywnych w cementowniach to tylko niektóre z inicjatyw podejmowanych w ramach realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Kolejnym krokiem jest przeniesienie przyjaznych dla środowiska działań do biur. Kampania „Zielone biuro” ma udowodnić pracownikom, że wystarczy kilka prostych działań, aby przynieść wymierne efekty dla naturalnego otoczenia.
Akcja CEMEXU będzie podzielona na trzy etapy tematyczne poświęcone najważniejszym ekologicznym zagadnieniom - papierowi, wodzie i energii. Hasło przewodnie pierwszej części brzmi: „Nie mów do mnie jednostronny” i ma na celu utrwalenie w świadomości pracowników kilku prostych zasad, które mogą ograniczyć zużycie papieru:
- drukujmy tylko wtedy, kiedy dokument w wersji papierowej jest nam niezbędny
- starajmy się zawsze, kiedy to możliwe drukować dwustronnie
- wykorzystujmy zadrukowane kartki papieru do robienia notatek.
Aby przybliżyć pracownikom znaczenie procesu recyklingu, w „ekobiurach” zdecydowano się na zminimalizowanie wykorzystania niszczarek i zastąpienie ich pojemnikami na zużyte dokumenty, gazety czy ulotki. W ramach budowania świadomości społecznej pracownicy otrzymują na skrzynki mailowe „zielone wiadomości”. Działania edukacyjne będą prowadzone również w oparciu o kampanię plakatową i gadżetową. Maskotką akcji został CEMEKSIK – zwolennik proekologicznych rozwiązań, który radzi jak stosować je w codziennej pracy.
W następnych odsłonach kampanii CEMEKSIK będzie zachęcać pracowników do racjonalnego gospodarowania wodą oraz oszczędnego zużycia energii.
Zadanie zaprojektowania maskotki "Cemexika" oraz całej kampanii "Zielone Biuro" CEMEX powierzył Agencji LCD-Group Sp. z o.o. z Warszawy. LCD-Group to zespół specjalistów świadczący usługi z zakresu designu, reklamy, animacji i multimediów.