Biznesmen na majówce – Biznes na telefonie


2012-04-23
Chociaż okres urlopowy zbliża się wielkimi krokami, to współczesne prawa rynku coraz rzadziej pozwalają na odpoczynek od codziennych obowiązków. Jak zatem wypocząć nie zaniedbując spraw zawodowych? Na pomoc śpieszą najnowsze technologie, jak Cloud Computing oraz Unified Communications.
Im wyższe stanowisko, tym większa odpowiedzialność i więcej pracy - z tą zasadą muszą się zmierzyć wszyscy menedżerowie i biznesmeni, którzy marzą o chwili wytchnienia.
„Problem wypoczynku bez wyrzutów sumienia to bolączka wszystkich pracowników wyższego szczebla. Zwłaszcza w przypadku firm o profilu produkcyjnym, nie da się tak
po prostu zaprzestać realizacji zamówień. Elastyczność w prowadzeniu firmy i możliwość zdalnego zarządzania nią, to tylko niektóre argumenty przemawiające za wdrożeniem systemów IT w modelu chmurowym” – mówi Piotr Krzysztoporski, Dyrektor ds. Konsultingu IT z Epicor.
Technologia Cloud Computing polega na przeniesieniu wszystkich procesów biznesowych
do tzw. „chmury”, czyli Internetu. Dzięki temu możemy nadzorować przebieg poszczególnych działań z każdego miejsca, logując się do systemu online.
„Powszechne korzystanie ze smartphonów czy tabletów z łączem internetowym, sprzyja wdrożeniom systemów w „chmurze”. Nawet będąc na urlopie uzyskujemy szybki dostęp do danych firmowych, a wykorzystując odpowiednie aplikacje możemy je również edytować
i zapisywać naniesione zmiany” – dodaje Krzysztoporski z Epicor.
Drugim kierunkiem rozwoju IT dla zdalnego zarządzania firmą jest koncepcja komunikacji zintegrowanej (Unified Communications).
„To od jakości naszych kanałów komunikacji zależy szybkość załatwienia danej sprawy. Na czasie zależy nam nie tylko w codziennej pracy, ale i na urlopie.  Wizja spędzenia kilku godzin obdzwaniając poszczególne osoby, które będą w stanie rozwiązać za nas problem zamiast odpoczywania, nie jest zbyt zachęcająca. UC jest po to, żeby ten proces uprościć
i zaoszczędzić czas” – wyjaśnia Tomasz Miller, Menedżer ds. Produktu z Jabra.
Ideą Unified Communications jest obsługa różnych kanałów za pomocą jednego interfejsu.
W dobie rosnącej mobilności pracowników oraz dynamiki pracy rozwiązania Unified Communication & Collaboration pozwalają dzięki jednej platformie przesyłać dane, prowadzić tele- czy wideokonferencji, nawet wtedy, gdy przebywamy poza biurem.
Popularność Cloud Computing oraz UC potwierdzają także raporty ośrodków badawczych. „Chmura” to według analityków Gartnera jeden z wiodących kierunków rozwoju rynku teleinformatycznego, natomiast Frost & Sullivan prognozuje, że do 2015 liczba użytkowników UC wzrośnie aż do 50 mln w skali świata. Podobne dane wypływają z badań Jabra, która szacuje, że będzie to liczba bliska 49,5 mln osób.

Nadesłał:

ITBC_Com

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl