Black Point konsekwentnie stabilny
Przychody ze sprzedaży na poziomie 13 mln zł oraz zysk brutto na poziomie 0,7 mln zł – spółka Black Point podsumowała trzeci kwartał 2010 roku. Mimo trudniejszej niż przed rokiem sytuacji na rynku, firma szacuje, że rok zamknie podobnym jak ubiegłoroczny wynikiem netto.
Przychody ze sprzedaży na poziomie 13 mln zł oraz zysk brutto na poziomie 0,7 mln zł - spółka Black Point podsumowała trzeci kwartał 2010 roku. Mimo trudniejszej niż przed rokiem sytuacji na rynku, firma szacuje, że rok zamknie podobnym jak ubiegłoroczny wynikiem netto (5,8 mln zł) i nieco wyższą skonsolidowaną sprzedażą (70 mln zł).
Zgodnie ze skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym za trzeci kwartał 2010 roku Grupa Black Point osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 13 mln zł oraz zysk brutto w wysokości 0,7 mln zł.
- Trzeci kwartał jest dla branży materiałów biurowych tradycyjnie najtrudniejszy - komentuje Piotr Kolbusz, główny akcjonariusz Black Point S.A. - W tym roku na słabsze pod względem sprzedaży miesiące wakacyjne nałożyły się jeszcze inne czynniki - postępujące od dłuższego czasu osłabienie koniunktury na rynku IT oraz dalsze umocnienia złotówki, a w konsekwencji rosnąca presja cenowa na produkty. Spodziewaliśmy się, że będzie to miało wpływ na wyniki Black Point.
Nie bez znaczenia dla wyników spółki okazało się też wyhamowanie rynku chińskiego, na którym działa uruchomiona w czerwcu spółka Eco Service China. Jednocześnie, mimo trudniejszej niż przed rokiem sytuacji, skonsolidowane wyniki za trzy kwartały 2010 roku są lepsze niż w roku poprzednim. Grupa Black Point zakończyła go z rekordowym w 20-letniej skali działalności wynikiem. Spółka przewiduje, że w tym roku uda jej się powtórzyć ubiegłoroczny sukces, a nawet zwiększyć skonsolidowaną sprzedaż do poziomu 70 mln zł.
W trzecim kwartale Black Point koncentrował się na rozwoju oferty produktowej i poszerzaniu rynków sprzedaży. Firma podpisała umowę z kolejnym dystrybutorem, co dało jej obecność w kolejnych kilkudziesięciu sklepach w całym kraju. - Liczymy, że pierwsze owoce tych zmian będziemy zbierać już na początku czwartego kwartału - mówi Piotr Kolbusz. Dzięki wdrożeniu systemu efektywnego zarządzania, zorganizowanego w oparciu o metodę Lean Manufacturing, już teraz udało się ograniczyć koszty operacyjne o 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Nadesłał:
Profitcomms
|