Black Point z paszportem do eksportu
Jeden z liderów polskiego rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych, Grupa Black Point, otrzymała 200 tysięcy złotych unijnego dofinansowanie w ramach „Paszportu do eksportu”. Od teraz produkty firmy będą szerzej dostępne na rynkach Czech, Węgier i Ukrainy.
Grupa Black Point uzyskała najwyższą możliwą dotację w programie „Paszport do eksportu”, obowiązującego w ramach unijnego programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Jego celem jest podnoszenie konkurencyjności polskich jakościowych wyrobów na rynkach zagranicznych, ich promocja i sprzedaż. 200 tysięcy złotych przeznaczonych na rozwinięcie działalności eksportowej w 2013 roku pozwoli zwiększyć potencjał marki Black Point w Europie środkowowschodniej. Strategia rozwoju firmy kładzie silny nacisk na ekspansję i zdobywanie nowych rynków, dlatego też od 2008 roku Grupa obecna jest poza granicami kraju. Pozyskane fundusze unijne zostaną przeznaczone na promocję oferty Black Point na terenie Czech, Węgier i Ukrainy, m.in. poprzez udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych, aktywne poszukiwanie partnerów biznesowych i pozyskiwanie nowych kontrahentów.
- Eksport to jedno z ważnych narzędzi rozwoju firmy. Unijna dotacja jest jednym ze sposobów na finansowanie ekspansji i zwiększenie udziałów Grupy na rynku środkowoeuropejskim – tłumaczy Piotr Kolbusz, prezes Black Point SA. – Pamiętać należy, że działalność eksportowa jest niezwykle wymagająca, a każdy z zagranicznych rynków w tym obszarze Europy rządzi się swoją logiką. Nie zmienia się jedno – zapotrzebowanie na wysokiej jakości materiały do druku, które parametrami i ceną przewyższają materiały producentów sprzętu - dodaje.
Na rynku węgierskim, produkty marki Black Point dostępne są w kilkudziesięciu punktach sprzedaży m.in. w sklepach Metro Cash&Carry oraz hipermarketach Media Markt i Saturn. To efekt umowy polskiego producenta z firmą CHS Hungary, jednym z największych dystrybutorów IT na tamtejszym rynku. Czechy, dzięki współpracy z firmą Tredl Borgy, to blisko 300 punktów sprzedaży. Do tego doliczyć należy rynki Słowacji, Litwy, Łotwy, Estonii i Ukrainy. Zagraniczni użytkownicy poszukujący opłacalnych materiałów do druku wysokiej klasy, dzięki rozbudowanej siatce detalicznej, zyskują łatwy dostęp do polskich produktów.
- Nie zamierzamy zakończyć naszej ekspansji na już zdobytych rynkach. Black Point skutecznie aspiruje do miana lidera na terenie całej Europy Środkowej – mówi Piotr Kolbusz, prezes Black Point SA. - W trosce o stałe podnoszenie jakości naszej oferty oraz umacnianie pozycji na rynku nie wykluczamy, że będziemy się starać w przyszłości o kolejne dofinansowania – dodaje. Środki pozyskane w ramach programu „Paszport do eksportu” to pierwsza dotacja, jaką firma otrzymała na rozwój działalności eksportowej. W ubiegłym roku działalność firmy wsparta została dofinansowaniem unijnym na budowę unikatowej na światową skalę linii produkcyjnej do kartridży atramentowych.
Nadesłał:
PREXPERT
|