BlackHat SEO vs. WhiteHat SEO
W dzisiejszym wirtualnym świecie, pozycjonowanie stron internetowych to jedne z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Zanim jednak zdecydujesz się w ciemno na zatrudnienie profesjonalnej firmy, zajmującej się pozycjonowaniem, warto poznać parę podstawowych zasad, które mogę uchronić cię przed poważnymi konsekwencjami.
Większość firm oferujących usługi związane z pozycjonowaniem stron www zna doskonale wszelkie metody, jakimi można osiągnąć pożądany efekt. Niestety większość firm zlecających tego rodzaju zadania, nie jest świadoma na czym techniki te polegają i z czym się wiążą. Okazuje się, że pośród działań SEO znajduje się wiele różnych, z czego nie wszystkie są zgodne z zasadami etyki. Można więc wyróżnić te, zgodnie z wytycznymi Google, czyli White Hat SEO i te, które funkcjonują jako niedozwolone Black Hat SEO.
Czym w ogóle jest SEO?
SEO to angielski skrót od search egine optimization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, w skrócie - pozycjonowanie. Chodzi więc o wszystkie procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach określonych internetowych wyszukiwarek, po wpisaniu odpowiednich haseł i słów-kluczy. Sam proces pozycjonowania jest ciągły i opiera się na nieustannym poznawaniu zmieniających się mechanizmów rządzących wyszukiwarkami, tak aby dostosować kod serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek. Wszystko po to, aby poprawić pozycję określnej firmy czy serwisu.
Black Hat SEO vs White Hat SEO
Warto znać podstawową różnicę między tymi metodami, ponieważ gra toczy się o dużą stawką. Jedną z konsekwencji złamania regulaminu może być usunięcie firmy z indeksu Google, także kompletnie zniknie z jakichkolwiek opcji wyszukiwania. White Hat SEO jest pozycjonowaniem, które opiera się na powszechnie akceptowalnych zasadach. Tak więc przede wszystkim wyklucza się tu wszelkie działania spamerskie. Główny nacisk kładziony jest na to, żeby zainteresować potencjalnego klienta prezentowaną treścią. Na rynku jest wiele firm proponujących tego rodzaju działania, jak np. ApoSEO. Black Hat SEO to wszelkie zakazane i nieakceptowalne techniki, które w najłagodniejsze wersji mogą skończyć się założeniem filtru, co wpłynie negatywnie na pozycje marketingową tak ukaranej firmy. Do najbardziej popularnych nielegalnych działań należy cloaking (polegający na prezentowaniu odmiennych treści witryny robotom wyszukiwarki, a odmiennych internautom) oraz spamowanie. Warto zatem zastrzec sobie pewne mechanizmy, jako firma zlecająca pozycjonowanie, aby uniknąć potencjalnych konsekwencji.
Autor: ApoSEO.com.pl - skuteczne pozycjonowanie stron www
Nadesłał:
filth1982
|