BlueMotion Technologies tworzą grupę jednych z najbardziej ekologicznych samochodów na świecie


BlueMotion Technologies tworzą grupę jednych z najbardziej ekologicznych samochodów na świecie
2009-11-17
Trzy nowe, superoszczędne Volkswageny łączy etykieta BlueMotion. Kryje się pod nią dużo więcej, niż tylko oznaczenie modelu. BlueMotion stało się jednym z najbardziej znanych synonimów proekologicznej motoryzacji w Europie.

Początkiem tej pełnej sukcesów historii było Polo BlueMotion z 2006 roku, które jako pierwszy pięcioosobowy samochód na świecie spalało mniej, niż cztery litry paliwa. Od tego czasu powstał kompletny program BlueMotion. Obecnie Volkswagen połączył wszystkie modele i technologie BlueMotion pod marką BlueMotion Technologies.

Do BlueMotion Technologies należą wszystkie produkty, podstawowe technologie i innowacje, które w znaczącym stopniu obniżają zużycie paliwa i emisję. Fundament BlueMotion stanowią podstawowe technologie, takie jak silniki TDI (z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego i turbodoładowaniem) oraz TSI (z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbodoładowaniem), a także ekstremalnie efektywna dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Te trzy elementy uzupełnione są technologicznymi innowacjami. Należą do nich rozwiązania pochodne takie jak EcoFuel (silniki na gaz ziemny), BiFuel (silniki na gaz płynny), MultiFuel (silniki na etanol), systemy hybrydowe i napędy elektryczne, a także układ oczyszczania spalin z tlenków azotu, rekuperacja i system Start-Stop.

Podstawowe technologie i innowacje pojawiają się w coraz szerszym spektrum produktów. Te produkty oraz samochody są podzielone na cztery marki tematyczne BlueMotion, BlueMotion Technology, BlueTDI i TSI EcoFuel.

BlueMotion

BlueMotion jest oznaczeniem najbardziej oszczędnych modeli Volkswagena w danej klasie. Aktualnie jest to nowe Polo, Golf, Passat i Passat Variant BlueMotion. Są to specjalnie zaprojektowane i skonfigurowane samochody z silnikami TDI, wytyczające nowe standardy w dziedzinie oszczędności oraz poziomie czystości emisji i dumnie noszące logo BlueMotion na osłonie chłodnicy i pokrywie bagażnika.

BlueMotion Technology

Samochody oznaczone BlueMotion Technology (w listopadzie będzie to już 27 modeli, rozpoznawalne po napisie z tyłu), mogą być indywidualnie konfigurowane. Wersje wyposażenia i opcje są zatem w dużej mierze dowolne. Jednak jako źródło napędu stosowane są wyjątkowo oszczędne wersje TDI i TSI. BlueMotion Technology jest wybierane jako pakiet techniczny przy zakupie nowego auta.

Obecnie na rynku niemieckim dostępne są następujące modele TDI jako wersje BlueMotion Technology: Polo (1.6 TDI 66 kW/90 KM), Golf, Golf Variant, Golf Plus, Passat i Passat Variant (z silnikami 1.6 TDI 77 kW/105 KM), Touran i Caddy (1.9 TDI 77 kW/105 KM), Sharan (2.0 TDI 103 kW/140 KM) oraz Touareg (3.0 TDI 165 kW/225 KM). Ponadto można już zamawiać Tiguana oraz Passata, Passata Varianta i Passata CC z silnikiem 2.0 TDI (103 kW/140 KM) z BlueMotion Technology.

Z jednostkami TSI (silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem) w ramach BlueMotion Technology oferowany jest ponadto Passat i Passat Variant (1.4 TSI 90 kW/122 KM) oraz Golf i Golf Plus z silnikiem 1.2 TSI (77 kW/105 KM). Wkrótce zadebiutują Eos i Scirocco (1.4 TSI 90 kW/122 KM) oraz Tiguan (1.4 TSI 110 kW/150 KM).

Pakiet rozwiązań technicznych obniża zużycie paliwa w zależności od modelu nawet o litr na 100 kilometrów. W wielu modelach z BlueMotion Technology system Start-Stop i rekuperacja należą do wyposażenia seryjnego. Wszystkie wersje TDI do mocy 105 KM posiadają manualną 5-biegową przekładnię, wersje TDI 140 KM wyposażone są w przekładnię 6-biegową. W Touaregu za zmianę biegów odpowiedzialna jest 6-stopniowa przekładnia automatyczna. Jako opcja dla Golfa TDI, Golfa Plus TDI i Tourana 1.4 TSI z BlueMotion Technology dostępna jest 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG. Seryjnie silniki TSI łączone są z manualną skrzynią 6-biegową.

Zestawienie modeli BlueMotion Technology i ich średniego zużycia paliwa:

  • Polo 1.6 TDI: 3,7 l/100 km; 96 g/km CO2
  • Golf 1.2 TSI: 5,2 l/100 km; 121 g/km CO2
  • Golf 1.6 TDI: 4,1 l/100 km; 107 g/km CO2
  • Golf 1.6 TDI DSG: 4,2 l/100 km; 109 g/km CO2
  • Golf Plus 1.2 TSI: 5,5 l/100 km; 126 g/km CO2
  • Golf Plus 1.6 TDI: 4,3 l/100 km; 114 g/km CO2
  • Golf Plus 1.6 TDI DSG: 4,3 l/100 km; 114 g/km CO2
  • Golf Variant 1.2 TSI: 5,3 l/100 km; 123 g/km CO2
  • Golf Variant 1.6 TDI: 4,2 l/100 km; 109 g/km CO2
  • Golf Variant 1.6 TDI DSG: 4,3 l/100 km; 113 g/km CO2
  • Caddy 1.9 TDI: 5,7 l/100 km; 149 g/km CO2
  • Touran 1.9 TDI: 5,4 l/100 km; 144 g/km CO2
  • Eos 1.4 TSI: 6,2 l/100 km; 144 g/km CO2
  • Scirocco 1.4 TSI: 6,0 l/100 km; 139 g/km CO2
  • Passat 1.4 TSI: 5,9 l/100 km; 138 g/km CO2
  • Passat 1.4 TSI DSG: 5,8 l/100 km; 136 g/km CO2
  • Passat 1.6 TDI: 4,5 l/100 km; 118 g/km CO2
  • Passat 2.0 TDI: 4,7 l/100 km; 124 g/km CO2
  • Passat Variant 1.4 TSI: 6,1 l/100 km; 142 g/km CO2
  • Passat Variant 1.4 TSI DSG: 6,0 l/100 km; 139 g/km CO2
  • Passat Variant 1.6 TDI: 4,5 l/100 km; 119 g/km CO2
  • Passat Variant 2.0 TDI: 4,8 l/100 km; 127 g/km CO2
  • Passat CC 2.0 TDI: 4,9 l/100 km; 128 g/km CO2
  • Tiguan 2.0 TDI: 5,3 l/100 km; 139 g/km CO2
  • Tiguan 1.4 TSI: 6,7 l/100 km; 156 g/km CO2
  • Sharan 2.0 TDI: 6,0 l/100 km; 159 g/km CO2
  • Touareg 3.0 TDI: 8,3 l/100 km; 219 g/km CO2

BlueTDI

Trzecią marką BlueMotion Technologies jest BlueTDI. Pod oznaczeniem tym kryją się najczystsze w swojej klasie modele z silnikiem wysokoprężnym. Już dzisiaj spełniają one wymagania normy emisji spalin Euro6 kategorii N. Silniki 2.0 TDI z Common Rail (105 kW/143 KM) tych Volkswagenów są wyposażone seryjnie w katalizator SCR, który redukuje emisję tlenków azotu. Obecnie jako BlueTDI dostępny jest Passat, Passat Variant i Passat CC. Przełożenie zmienia seryjnie manualna przekładnia 6-biegowa lub opcjonalnie 6-biegowa DSG.

Zestawienie wersji BlueTDI:

  • Passat BlueTDI: 5,2 l/100 km; 137 g/km CO2
  • Passat BlueTDI DSG: 5,8 l/100 km; 152 g/km CO2
  • Passat Variant BlueTDI: 5,5 l/100 km; 144 g/km CO2
  • Passat Variant BlueTDI DSG: 5,9 l/100 km; 155 g/km CO2
  • Passat CC BlueTDI: 5,3 l/100 km; 139 g/km CO2
  • Passat CC BlueTDI DSG: 5,9 l/100 km; 155 g/km CO2

TSI EcoFuel

Czwarta marka z tej kategorii narodziła się w 2009 roku i nosi nazwę TSI EcoFuel. Jest ona pewnego rodzaju rewolucją w dziedzinie samochodów napędzanych gazem ziemnym. Dotychczas samochody z takim napędem były wprawdzie wyjątkowo ekologiczne, lecz niekoniecznie dynamiczne. Nowy Touran TSI EcoFuel, CrossTouran TSI EcoFuel oraz Passat i Passat Variant TSI EcoFuel - każdy o mocy 110 kW/150 KM dzięki podwójnemu doładowaniu (turbosprężarka i kompresor) i bezpośredniemu wtryskowi ostatecznie zrywają z takim określeniem. Wszystkie samochody posiadają trzy zbiorniki gazu ziemnego i jeden zbiornik benzyny. Modele te mogą być zamawiane również z 7-biegową DSG.

Zestawienie wersji TSI EcoFuel:

  • Touran 1.4 TSI EcoFuel: 4,7 kg/100 km; 129 g/km CO2
  • Touran 1.4 TSI EcoFuel DSG: 4,6 kg/100 km; 126 g/km CO2
  • CrossTouran 1.4 TSI EcoFuel: 4,9 kg/100 km; 133 g/km CO2
  • CrossTouran 1.4 TSI EcoFuel DSG: 4,8 kg/100 km; 130 g/km CO2
  • Passat 1.4 TSI EcoFuel: 4,5 kg/100 km; 123 g/km CO2
  • Passat 1.4 TSI EcoFuel DSG: 4,4 kg/100 km; 119 g/km CO2
  • Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel: 4,6 kg/100 km; 124 g/km CO2
  • Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel DSG: 4,4 kg/100 km; 121 g/km CO2

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl