Bo to tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści


Bo to tanga trzeba dwojga: CRM i ERP. Z tej integracji płyną same korzyści
2017-10-09
ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści.
Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.

Informatyzacja to sztandarowe hasło związane z koncepcją Fabryki 4.0, jednak poziom cyfryzacji w przedsiębiorstwach różni się w poszczególnych sferach.
Producenci przemysłowi chętnie inwestują w ERP, natomiast systemy CRM w tej grupie docelowej cieszą się mniejszą popularnością – zwraca uwagę Piotr Rojek z DSR, spółki specjalizującej się w dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań informatycznych dla produkcji.
Według eksperta nie tylko producenci żywności, lecz również firmy działające w innych branżach mogą sporo zyskać na integracji takiego oprogramowania. Czemu firmy produkcyjne odkładają inwestycje w systemy CRM na lepsze czasy? Odpowiedź na to pytanie jest stosunkowo prosta. Większość z nich posiada niewielki zespół sprzedażowy i ograniczoną pulę klientów. Nie znaczy to jednak, że takie firmy mogą podchodzić do obsługi klienta po macoszemu.

Czytaj całość artykułu tutaj: https://www.erp-view.pl/erp/bo_to_tanga_trzeba_dwojga_crm_i_erp_z_tej_integracji_plyna_same_korzysci.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~Anna, 2018-01-04 13:49:27

    Rozwiązania CRM nie są tylko przeznaczone dla branż spożywczych - dzięki swoim funkcjonalnościom swoje zastosowania znajdują niemal w każdej branży! Wystarczy znaleźć system odpowiadającym najbardziej oczekiwaniom stawianym prze konkretną firmę. U nas używamy CRM Kamflex, głównie ze względu na możliwość fakturowania, tworzenia grafików, podliczania ogólnych kosztów, monitorowania procesów zachodzących w firmie, mobilność systemu i odpowiadająca nam niska cena. Sprawdza się do prostej organizacji i zarządzania relacjami z klientami.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl