Bonarka City Center zgłoszona do Raportu Odpowiedzialnego Biznesu
W 2010 roku Bonarka, w ramach działań charytatywnych, łączyła komunikację handlową z komunikacją prospołeczną, pod hasłem „Bonarka otwarta na dobre”. Przykłady działań z zakresu CSR, mogących stanowić dobre praktyki dla innych, znalazły się w zgłoszeniu Bonarki do Raportu Odpowiedzialnego Biznesu
Raport to doroczna publikacja Stowarzyszenia Forum Odpowiedzialnego Biznesu, będąca podsumowaniem zaangażowania firm w Polsce w realizację zasad odpowiedzialnego biznesu oraz przeglądem innych inicjatyw związanych z CSR w danym roku. Główny trzon Raportu to dobre praktyki CSR.
W publikacji znajdują się również artykuły ekspertów, przegląd prasy zawierający wycinki artykułów poświęconych CSR opublikowanych w polskiej prasie oraz kalendarium wydarzeń podejmujących związanych z CSR. W tym roku na liście Forum Odpowiedzialnego Biznesu, ma się szansę znaleźć Bonarka City Center.
BCC realizuje politykę firmy społecznie odpowiedzialnej oraz angażuje się w akcje charytatywne, wpisujące się w ideę „Bonarka Otwarta na dobre". Samodzielnie inicjując przedsięwzięcia społeczne, które są częścią strategii biznesowej, organizuje rozmaite wydarzenia kulturalne czy sportowe (np. bezpłatne warsztaty szachowe, spektakle w Teatrze Małego Widza, Bonarka Word Cup), ale również włącza się w projekty dobroczynne, prowadzone przez firmy oraz organizacje pozarządowe. Najważniejszym osiągnięciem 2010 roku, było stworzenie pierwszej w Polsce, o ile nie na świecie Placówki edukacyjno - wychowawczej dla młodzieży, zlokalizowanej w centrum handlowym, a działającej pod skrzydłami Stowarzyszenia Siemachy. Jest to innowacyjna inwestycja, która w unikalny sposób pokazuję nową rolę galerii handlowej, idealnie wpisującą się w pejzaż miasta. Młodzież, która bezczynnie przesiaduje całymi dniami w galeriach, dzięki odpowiednio dobranym zajęciom w Placówce, będzie miała „możliwość rozwoju zainteresowań, realizacji swoich pasji, a nade wszystko środowisko, dzięki któremu będzie społecznie dojrzewać" (Jacek Majchrowski). W przedsięwzięcie zaangażowani są przedstawiciele trzech sektorów, a pierwsze zajęcia w placówce przewidziane są na marzec.
Więcej informacji na: www.bonarkacitycenter.pl oraz www.Facebook.com/BonarkaCityCenter
Raport Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki to doroczna publikacja wydawana od siedmiu lat przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Dobre praktyki prezentowane są w pięciu kategoriach: biznes a miejsce pracy, biznes a rynek, biznes a społeczeństwo, biznes a środowisko oraz zarządzanie i raportowanie. Dotyczą konkretnych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa (HR, marketing, produkcja, R&D, itd.) bądź całej firmy. W publikacji znajdują się również artykuły ekspertów, kalendarium wydarzeń i przegląd prasy.
Bonarka City Center to jeden z największych kompleksów handlowych w Polsce, realizujący działania z obszaru CSR wyróżniając się na tle podobnych obiektów. Odpowiednio nagłaśniając popierane przez siebie akcje w mediach, zwraca uwagę opinii publicznej na problemy lokalnych społeczności i potrzebę udzielenia pomocy. Angażuje także swoich Klientów w działania na rzecz „większego dobra". Nowatorska integracja działań CSR ze strategią biznesową, umocnił jej wizerunek i buduje jej wartość w znaczeniu długofalowym.