Bonarka rusza tropem podgórskich legend


2014-04-04
Najdłuższy pamiętnik świata, pierwszy człowiek na Księżycu czy też argentyńskie tango, które powstało w Krakowie. Co je łączy? Podgórze! I o tym opowiadają nietypowe plakaty, które dzięki Bonarce zawisły właśnie w tej krakowskiej dzielnicy.
Mieszkańcy Krakowa mogą oglądać stworzone charakterystyczną kreską opowieści przybliżające mało znane, a fascynujące historie związane z Podgórzem. Nowością jest nie tylko treść plakatów, ale również ich rozmieszczenie. Wiszą one bowiem w starannie wybranych lokalizacjach, dzięki czemu zawarte na nich historie korespondują bezpośrednio z miejscem, w którym działa się konkretna historia. Przy Rondzie Antoniego Matecznego wypatrywać należy plakatów informujących o radnym Matecznym, któremu do głowy uderzyła siarczano-solankowa woda, dzięki czemu założył Zakład Przyrodoleczniczy. W okolicach Ludwinowa znajdują się informacje o tamtejszej Loli – niezwykłej urody kobiecie, która zawróciła w głowie niejednemu oraz o tangu skomponowanym m.in. przez Jerzego Petersburskiego. Przy ulicy Parkowej wiszą plakaty poświęcone Janinie Turek, która w domu pod numerem 6 tworzyła najdłuższy pamiętnik świata. Na ulicy Kalwaryjskiej, w pobliżu Krzemionek, przeczytać można o Mistrzu Twardowskim i jego pracowni alchemicznej, a przy zbiegu ulic Powstańców Wielkopolskich oraz Limanowskiego powieszono wybuchową informację o eksplozji z 1909 r. w niedalekiej prochowni.
Plakatowa ofensywa to jeden z ważniejszych elementów podgórskiej kampanii, jaką od marca prowadzi Bonarka. Krakowskie centrum handlowe za cel postawiło sobie przybliżenie najbardziej niezwykłych faktów i legend związanych z prawobrzeżną częścią miasta. Innymi działaniami z tego zakresu jest m.in. konkurs grantowy dla krakowskich organizacji pozarządowych, książeczka podgórska dla szkół i przedszkoli, a także regularnie organizowane w Bonarce warsztaty dziecięce. Bardzo ważna jest też współpraca z licznymi partnerami z dzielnicy, dzięki którym przeprowadzane akcje są wiarygodne i zwiększają swą atrakcyjność: Dom Kultury Podgórze, Szkoła Muzyczna czy też Tradycyjny Oddział C. i K. Regimentu Artylerii Fortecznej Numer 2 barona Edwarda von Beschi Twierdza Kraków.
W akcję zaangażowały się także krakowskie media - Radio KRK FM oraz Dziennik Polski, na bieżąco informujące o przebiegu wydarzeń. Partnerem podgórskiej kampanii jest również AMS.

Nadesłał:

bezstronny22

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl