Bramki VoIP i nowoczesna telekomunikacja


2012-06-04
Komunikacja werbalna jest podstawą relacji międzyludzkich. Gdy świat zaczął rozwijać się dość szybko, ludzie mieli coraz mniej czasu na rozmowę. Następstwem tego było wynalezienie telefonu, a potem licznych urządzeń służących do komunikowania się ludzi na odległość. p { margin-bottom: 0.21cm; }

Najbardziej rozpowszechnił się telefon, a obecnie rozmowy są możliwe także przez Internet dzięki bramkom VoIP.

Technika w służbie ludzkości

Telefony bezprzewodowe już kilkanaście lat temu zawładnęły ludźmi. Obecnie niewiele osób wyobraża sobie by wyjść na zakupy czy na spacer bez osobistego telefonu komórkowego. Pomimo wielkiego rozwoju branży telefonów bezprzewodowych, nadal wiele osób woli rozmawiać z rodziną czy znajomymi mieszkającymi daleko, siedząc w domowym zaciszu. Do tego celu mogą służyć bramki VoIP, które można łączyć również w centrale telefoniczne. Centrale telefoniczne mogą być stosowane w firmach lub miejscach, gdzie niezbędna jest duża liczba linii telefonicznych. Bramki VoIP są to urządzenia telekomunikacyjne, które pozwalają na podłączenie zwykłego aparatu telefonicznego do sieci internetowej i prowadzenie rozmowy właśnie przez Internet.

Szczegóły techniczne dotyczące bramek VoIP

Mamy dwa rodzaje bramek – adaptery, które podłącza się do gniazda USB w komputerze, a także samodzielne urządzenia. Te pierwsze zasilane są z gniazda USB komputera, a więc nie potrzebne jest już dodatkowe zasilanie. Mają również wadę – nie mogą być używane samodzielnie – zawsze potrzebny jest komputer ze specjalnym oprogramowaniem, do którego będzie można ją podłączyć. Samodzielne bramki VoIP są samodzielnymi urządzeniami i nie potrzebują do użycia komputera. Jednak niezbędne jest zewnętrzne zasilanie – albo poprzez zasilacz albo zasilanie przez kabel sieci Ethernet. Takie bramki wyposażone są w gniazdo RJ-45, które służy do połączenia się z siecią komputerową, oraz gniazdo RJ-11, które służy do podłączenia pod linię PSTN. Istnieją urządzenia z większą ilością gniazd, które można skonfigurować w centrale telefoniczne, podłączyć fax, czy tworzyć różne linie telefoniczne.

Nadesłał:

lukesept

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl