Branża logistyczna szuka rąk do pracy
Druga fala pandemii i ograniczenia w handlu tradycyjnym spowodowały dalszy wzrost popytu na zakupy online. Z powodu koronawirusa Polacy coraz chętniej i coraz więcej kupują przez internet, a do tego właśnie rozpoczęła się gorączka przedświątecznych zakupów. W branży logistycznej trwają wzmożone rekr
Druga fala pandemii i ograniczenia w handlu tradycyjnym spowodowały dalszy wzrost popytu na zakupy online. Z powodu koronawirusa Polacy coraz chętniej i coraz więcej kupują przez internet, a do tego właśnie rozpoczęła się gorączka przedświątecznych zakupów. W branży logistycznej trwają wzmożone rekrutacje, potrzebni są m.in. pracownicy sortowni, kurierzy, dostawcy i operatorzy wózków widłowych.
Branża e-commerce w Polsce rok rocznie notuje dwucyfrowe wzrosty na poziomie 16-18 proc. Jednak w tym roku pandemia koronawirusa zdecydowanie przyspieszyła jej rozwój. Według szacunków wartość rynku zakupów online w Polsce wyniesie w tym roku 100 mld złotych, a nie 70 mld złotych, jak szacowano przed pandemią.
W czasach Covid-19 zakupy przez internet zostały docenione przez konsumentów nie tylko za całodobową dostępność, szybkość i wygodę, ale przede wszystkim za bezpieczeństwo. Według raportu agencji badawczej Mobile Institute, który powstał na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, w 2020 roku 73% badanych internautów chociaż raz dokonało zakupów online. W czasie kwarantanny wzrosło zainteresowanie zakupami spożywczymi online. Z badań wynika, że w tym okresie 38% konsumentów zaopatrzyło się w sieci w potrzebne zapasy żywności, środków higienicznych i chemicznych.
Gdzie można znaleźć pracę?
W związku z dynamicznym rozwojem branży e-commerce widać gwałtowny wzrost popytu na usługi kurierskie i logistyczne. To z kolei przekłada się na wzrost zapotrzebowania na pracowników w tych sektorach. Według raportu, opublikowanego przez agencję pracy OTTO Work Force, aż 72% nowych pracowników tymczasowych znalazło pracę właśnie w branżach powiązanych z e-commerce, jak usługi kurierskie i logistyczne.
"W czasie pandemii sprzedaż online przyspieszyła, a szczyt zakupów w internecie właśnie się rozpoczął wraz z akcjami promocyjnymi w ramach tzw. black week. Mimo nietypowego roku, zaczęła się już gorączka przedświątecznych przygotowań i lawinowy wzrost zapotrzebowania na dodatkowych pracowników. Potrzebni są przede wszystkim pracownicy w centrach logistycznych, magazynach, sortowniach, biurach oraz do pracy w terenie" - mówi Tomasz Dudek, Dyrektor Zarządzający OTTO Work Force Central Europe.
Kontakt do mediów:
Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager
tel.: 519 687 787
e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu
***
Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii, Ukrainie Mołdawii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO. Od 2018 r. firma OTTO rozpoczęła strategiczną współpracę z globalną grupą HR „OUTSOURCING Inc." z łącznym przychodem ponad 2 mld euro.