Branża ślubna nie boi się kryzysu!


Branża ślubna nie boi się kryzysu!
2012-12-27
Już 27 stycznia 2013 roku odbędzie się kolejna – XXIII edycja Małopolskich Targów Ślubnych w Krakowie, które od lat niezmiennie cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem przyszłych narzeczonych oraz przedsiębiorców branży ślubnej.

O aktualne tendencje na rynku oraz prognozy jego rozwoju pytamy Sławomira Klekowskiego, dyrektora Małopolskich Targów Ślubnych w Krakowie.

 

Ekonomiści, media oraz eksperci finansowi prognozują w Polsce recesję. Dane statystyczne wskazują, że relatywny dochód Polaków na przestrzeni kilku ostatnich lat zmalał o kilkanaście procent. Czy branżę ślubną również czeka kryzys?

 

Od kilkunastu lat jesteśmy aktywni na tym rynku, z uwagą śledzimy wszelkie zmiany i tendencje, a organizowane przez nas cyklicznie Małopolskie Targi Ślubne skupiają na sobie uwagę niemal całej branży. Jeżeli tendencje i aktualną sytuację rynku ślubnego mielibyśmy oceniać z perspektywy XXII edycji Targów, to mamy jasny sygnał, że całą branżę czeka w nadchodzącym roku co najmniej kilkuprocentowy wzrost przychodów. Jest to rezultat konsekwentnie prowadzonej przez nas kampanii marketingowej wspieranej przez spółkę doradczą UnitedCast Entertainment Ltd. W efekcie 10 i 11 listopada 2012 roku podczas XXII Małopolskich Targach Ślubnych w Krakowie odnotowaliśmy rekordową liczbę odwiedzających. Ponad 6 tysięcy osób pojawiło się w Centrum Targowym Chemobudowa, by zapoznać się z ofertą naszych wystawców.


Zatem branża jest silna i nie obawia się recesji?

Pomimo kryzysu ekonomicznego i demograficznego Polacy, mieszkający w regionie małopolskim, zazwyczaj nie zmieniają decyzji, jeżeli chodzi o najważniejsze plany życiowe. To bardzo istotny czynnik stabilizujący sytuację branży ślubnej. To prawda, że dochody Polaków, w przeliczeniu na tzw. koszyk weselny, są statystycznie rzecz ujmując, niższe niż przed 3 laty. Narzeczeni stali się jeszcze bardziej rozważni i zachowawczy  przy podejmowaniu decyzji związanych z planowaniem wydatków ślubnych. Tendencje dostrzegają przedsiębiorcy, walka o klienta jest bardzo ostra – dostawcy ścigają się, konkurując w zakresie cen i jakości usług.

Narzeczeni podejmują rozważne decyzje z kalkulatorem w ręku, a Pan mówi, że branżę czeka w przyszłym roku kilkuprocentowy wzrost. Na jakiej podstawie wyciąga Pan tak optymistyczne wnioski?

Nasi wystawcy są bardzo aktywni - XXII edycja Targów przyciągnęła blisko 250 wystawców tylko z południa kraju. Zainteresowanie była tak duże, że już we wrześniu zabrakło wolnej przestrzeni targowej dla firm, które chciały zaprezentować narzeczonym swoje produkty i usługi. Liczba odwiedzających Targi, w porównaniu z poprzednim rokiem, zwiększyła się o 10 procent. I jak tu nie być optymistą?!

Przedsiębiorcom, którzy odpowiednio wcześnie zarezerwowali stoiska handlowe, zagwarantowaliśmy doskonałą okazję do zaprezentowania najnowszych kolekcji, począwszy od sukien, obuwia i garniturów po biżuterią oraz wyszukane usługi.

Chętnych wystawców więcej niż miejsc. To rzeczywiście bardzo dobra prognoza na kolejną edycję Targów. A co z tymi, którym nie udało się w listopadzie zaprezentować swojej oferty?

Centrum Targowe Chemobudowa, jak każda hala, ma swoją określoną powierzchnię, dlatego zachęcamy wszystkich przyszłych wystawców, aby już dziś nadsyłali zgłoszenia, by nie mieć problemu z rezerwacją przestrzeni targowej. Tym, którym nie uda się zdobyć rezerwacji, proponujemy zgłoszenie do kolejnej edycji Targów, a także zaprezentowanie swojej oferty w naszym Informatorze pt. „SUFLER Młodej Pary” oraz portalu internetowym FIRMYWESELNE - www.firmyweselne.pl. Dodatkowo uruchomiliśmy e-wydanie Suflera, dzięki któremu nasi partnerzy dotrą do jeszcze szerszego grona odbiorców. Targi organizujemy corocznie w dwóch edycjach, z roku na rok utrzymujemy na stałym poziomie zarówno liczbę wystawców, jak i uczestników.

Organizuje Pan Targi od 1998 roku i jak mało kto zna tę branżę od podszewki. Jaką radę dałby Pan debiutującym, którzy zajmują się ich organizacją po raz pierwszy oraz mają mniej środków finansowych?

Branża ślubna należy do najbardziej wymagających. Rozpoczynając biznes, należy przede wszystkim pamiętać, że na tym rynku spotykamy się z klientami niezwykle wymagającymi, dla których bardzo ważna jest wysoka jakość oraz unikatowość oferty. Aby osiągnąć sukces, należy być zawsze o krok przed konkurencją. Zwłaszcza, gdy debiutujemy na tym rynku.

Zaślubiny należą do najpiękniejszych chwil w życiu każdej pary. Jednak w ciągu ostatnich lat w Polsce systematycznie rośnie liczba par, które rozstają się zaledwie kilka lat po ślubie. Czy można temu zaradzić?

Niestety, to przykra prawda. Od kilkunastu lat rozmawiam z narzeczonymi podczas każdej nadarzającej się okazji i wynika z tego, że kiedyś obie strony próbowały naprawić wzajemne relacje, jeżeli zaczynały szwankować, obecnie młodzi nie chcą podejmować żadnych prób, ponieważ tak jest dla nich wygodniej i nie wymaga wysiłku. Ponad 30% z nich w ciągu najbliższych kilku lat nie będzie razem. Dlatego wraz z naszym stałym partnerem spółką UnitedCast Entertainment, agendą ONZ w Polsce oraz radiem ESKA przygotowaliśmy kampanię społeczną „TAK, dla szczęśliwej rodziny!” Staramy się pomagać najlepiej, jak tylko potrafimy. Wspieramy zwłaszcza tych, którzy mają problemy rodzinne, a ich wzajemne relacje stają się trudne. Na łamach SUFLERA publikujemy porady psychologów oraz felietony księdza Jacka Stryczka.

Wróćmy jeszcze raz do styczniowej edycji Targów. Jakich atrakcji mogą spodziewać się odwiedzający?

Cieszymy się, że listopadowa edycja spotkała się z tak ogromną popularnością. Nie spoczywamy na laurach - przed nami kolejne wyzwanie.

Paniom, które w najbliższym czasie zamierzają zawrzeć związek małżeński, nasi wystawcy przedstawią najnowsze trendy mody ślubnej, efektowne i modne suknie oraz tysiące różnego rodzaju dodatków i biżuterii. Nie zabraknie również pokazów związanych z organizacją zaślubin i przyjęcia weselnego. Przyszli nowożeńcy będą mieli również do dyspozycji szeroki wachlarz usług, z których mogą skorzystać, planując ślub i przyjęcie weselne.

 

Pomożemy również w wyborze miejsca na przyjęcie weselne. Odwiedzających z pewnością zainteresują prezentacje sal, stołów, menu oraz oryginalnego tortu weselnego. A wszystko to w jednym miejscu i czasie, bez konieczności przemieszczania się. Ale to nie wszystko – swoje oferty przedstawią także salony kosmetyczne, restauracje, dekoratorzy, branża hotelarska oraz przedstawiciele usług fotograficznych i filmowych. Podczas Targów można będzie wybrać także limuzynę, która zawiezie nowożeńców do ślubu. Wydarzeniu towarzyszyć będą liczne dodatkowe atrakcje w postaci konkursów i koncertów muzycznych.

Wszystkich Państwa serdecznie zapraszamy do udziału w XXIII Małopolskich Targach Ślubnych w Krakowie, które się odbędą już 27 stycznia 2013 roku.

Nadesłał:

Paweł Kajetanowicz

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl