Branża turystyczna na Facebooku
Internet jest istotnym miejscem dla branży turystycznej. Właśnie tam najczęściej szukamy ofert wakacyjnych oraz miejsc wartych odwiedzenia. Dotyczy to także mediów społecznościowych, które wręcz zmieniły wymiar podróżowania. Jakie turystyczne profile odwiedzamy najczęściej? Odpowiedź w najnowszym ra
Wakacje stały się jednym z wiodących tematów w mediach społecznościowych. To właśnie tam pytamy znajomych o miejsca warte odwiedzenia, zbieramy rekomendacje, dzielimy się ciekawymi ofertami, umieszczamy opinie i recenzje hoteli, restauracji, tour operatorów, oraz mówimy o swoich planach wakacyjnych. Użytkownicy Facebooka publikują wpisy także w trakcie wczasów, a nawet meldują się w danych miejscach, często już nawet na lotniskach.
Firma NapoleonCat, udostępniająca narzędzie do zarządzania i analityki mediów społecznościowych, opracowała ranking najpopularniejszych stron związanych z branżą turystyczną. Zestawienie uwzględnia operatorów, agentów i pośredników turystycznych, jak również facebookowe strony serwisów rezerwacyjnych, wyszukiwarek ofert turystycznych, przelotów czy miejsc noclegowych itp. W rankingu nie zostały uwzględnione strony przewoźników, linii lotniczych, hoteli, blogów podróżniczych, ani też strony, na których można znaleźć opisy ciekawych miejsc do zwiedzenia, czy relacje z wypraw.
Branża turystyczna na Facebooku
Wśród najpopularniejszych stron rezerwacyjnych, udostępniających wyszukiwarki ofert turystycznych, znalazły się Kocham wakacje! (ponad 730 tys. fanów), Fly4free: tanie latanie podróże turystyka (ponad 680 tys. fanów), Wakacyjni Piraci (prawie 670 tys. fanów), Tanie Loty (ok. 390 tys. fanów) oraz Ja chcę na wakacje (ponad 320 tys. fanów).
Biura podróży a Facebook
Wysokie miejsca w rankingu zajmują również biura podróży. Aż 8 z nich znalazło się w TOP30 branży turystycznej na Facebooku. Największą popularność zyskała Itaka, która jako jedyna przekroczyła granicę 200 tys. fanów. Dużym zainteresowaniem cieszą się również TUI, Exim Tours Polska, Rainbow oraz Grecos Holiday – każde z tych biur zgromadziło wokół swojej marki już ponad 100 tysięcy fanów.
NapoleonCat to autorska platforma do zarządzania marką w social mediach od Polski po Brazylię. Klienci Napoleona to agencje social media, domy mediowe, wydawcy, e-commerce. Napoleon jest członkiem elitarnej grupy partnerów Facebooka Preferred Marketing Developer Program, co daje gwarancję dostarczania rozwiązań na najwyższym poziomie. Platforma dostarcza szeroki zakres danych analitycznych z platform tj. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram. Więcej informacji: https://napoleoncat.com/
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|