BRE Ubezpieczenia kontynuuje ścieżkę dynamicznego wzrostu
W pierwszym kwartale 2009 roku, który był jednym z trudniejszych okresów dla sektora bankowego i segmentu bancassurance towarzystwo BRE Ubezpieczenia zwiększyło przypis składki brutto prawie o 46%.
Dynamiczny rozwój sprzedaży BRE Ubezpieczenia jest szczególnie widoczny gdy obserwujemy wzrost przypisu składki towarzystwa: w pierwszym kwartale 2009 r. (w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku) wyniósł on prawie 46%.
Wzrost przypisu składki z 21,5 mln do 31,4 mln zł daje czwarty wynik pod względem dynamiki wśród towarzystw majątkowych raportujących do polskiego nadzoru.
Na sukcesy BRE Ubezpieczenia składają się nie tylko wyniki towarzystwa. Projekt BRE Ubezpieczenia wystartował w czerwcu 2006 roku. W lutym 2007 roku rozpoczęła się sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych w ramach współpracy w Grupie BRE.
Rozwój projektu przebiegał trójtorowo. W pierwszej kolejności uruchomiona została platforma ubezpieczeniowa w mBanku i MultiBanku. Równocześnie rozwijano ofertę produktową w ramach tzw. klasycznego bancassurance oraz produktów oszczędnościowych. W połowie 2008 roku rozpoczęta została także obsługa serwisowa firmy leasingowej BRE Leasing.
Na polisy w modelu direct przy udziale BRE Ubezpieczenia klienci grupy BRE wydali w pierwszym kwartale 2009 roku 15,6 mln zł, wobec 7 mln zl w analogicznym okresie rok temu. Tak znaczący przyrost był możliwy dzięki ciągle udoskonalanej funkcjonalności wniosku ubezpieczeniowego dostępnego w mBanku oraz MultiBanku. - podsumowuje Paweł Zylm - Prezes BRE Ubezpieczenia. Dodatkowo na stronach partnerów sprzedażowych został zamieszczony kalkulator pozwalający na obliczenie składki bez konieczności logowania się do systemu transakcyjnego. Uruchomiona została także sprzedaż przez telefon, która odbywa się przy wykorzystaniu internetowego formularza kontaktu z ekspertem. To opcja skierowana do osób, które nie chcą wypełniać same wszystkich rubryk lub potrzebują dodatkowych wyjaśnień. Efekty przyniosła również kampania reklamowa prowadzona aktywnie wiosną tego roku. - dodaje Prezes.
Mimo obecnej sytuacji gospodarczej i jej skutków dla sektora finansowego istnieją zagrożenia chwilowego zachwiania części biznesu, dlatego BRE Ubezpieczenia konsekwentnie prowadzi zdywersyfikowaną działalność w zakresie kanałów i form sprzedaży swoich produktów. Istotnym narzędziem wykorzystywanym w okresie prowadzenia turbulencji gospodarczych będzie ponadto cross-selling jak również implementacja produktów oczekiwanych przez klientów.
W latach 2009-2010 BRE Ubezpieczenia stawia sobie za cel m.in. osiągnięcie 10% udziału w rynku ubezpieczeń internetowych oraz uczynienie podmiotów należących do Grupy BRE Banku liderem w zakresie bancasurance oferując im pełen zakres produktów ubezpieczeniowych do produktów bankowych i leasingowych.
Nadesłał:
ap
|