BTC Studios S.A. ostatni kwartał 2020 roku zamyka zyskiem
W czwartym kwartale 2020 roku spółka BTC Studios S.A. odnotowała zysk z działalności operacyjnej na poziomie 274 645,53 PLN.
Jest to rekordowy wynik Spółki na przestrzeni ostatnich kilkunastu kwartałów. Wydaje się, że zmiany w strategii na jakie zdecydował się zarząd producenta i wydawcy gier wideo
Spółka BTC Studios S.A. w opublikowanym raporcie za IV kwartał 2020 roku podała, że zysk zamknął się na poziomie niemal 275 tys. PLN. Przychody natomiast wyniosły 461 373,51 PLN. Jest to wzrost o niemal 3410% r/r. Zarząd nie ukrywa, że zmiana powiązana jest z działaniami, które spółka podjęła w celu zoptymalizowania strategii. Co więcej, Spółka w raporcie podkreśla, że przychód i zysk został wypracowany bez wsparcia marketingowego i promocyjnego flagowych tytułów z harmonogramu wydawniczego. Z kolei te działania są zaplanowane na przełom I i II kwartału 2021 roku.
– „Ostatnie miesiące 2020 roku poświęciliśmy na ewaluację naszych dotychczasowych działań. Przeanalizowaliśmy poszczególne ogniwa naszej organizacji oraz produkty i wyciągnęliśmy konstruktywne wnioski opracowując ramy nowej strategii biznesowej przedsiębiorstwa. Pierwsze wyniki tych działań widzimy w ostatnim raporcie i mamy nadzieję, że będą one powtarzalne” – mówi Adrian Smarzewski, Prezes Zarządu BTC Studios S.A.
Ewaluacja strategii, o której wspomina Adrian Smarzewski, dotyczyła m.in. działań marketingowych. Spółka podjęła współpracę z Triple Dragon Funding Delta Ltd. z Londynu, w celu przeorganizowania działań promocyjnych poszczególnych tytułów. Inną kwestią ważną z punktu widzenia BTC Studios S.A. jest ciągły rozwój gier oraz rozszerzanie obecności na nowych rynkach. Firma zamierza uruchomić współpracę z dystrybutorami na rynku chińskim oraz przeorganizować strukturę firmy pod kątem specjalizacji z rozgraniczeniem gier na konsolę i PC oraz tytułów mobilnych free to play – opartych na znanych IP. – „Nasz zespół deweloperów stale udoskonala gry, które tworzymy i wydajemy. Bardzo istotnym elementem, na który stawiamy jest grywalność, która bezpośrednio będzie wpływać na monetyzację poszczególnych tytułów. Jako spółka staramy się również badać potrzeby konsumentów w różnych częściach świata, w których nasze gry nie są jeszcze dostępne, a mogłyby realizować w nich swój potencjał sprzedażowy. Obecnie pracujemy nad przeorganizowaniem naszych struktur i modyfikacją naszego planu wydawniczego. Głównie w związku z rozpoczęciem prac i bardzo zaawansowanymi procesami tworzenia naszego flagowego tytułu. Niebawem zakomunikujemy kolejne etapy prac nad tytułem tworzonym na konsolę i PC. Zapewniam, że w firmie cały zespół pracuje bardzo ciężko i dynamicznie, mimo trwającej pandemii udało nam się poczynić znaczące postępy” – podsumowuje Adrian Smarzewski.
Nadesłał:
UnicornMedia
|