Budowa centrum handlowego „Łacina” w Poznaniu nabiera tempa


Budowa centrum handlowego „Łacina” w Poznaniu nabiera tempa
2011-03-24
Osiągnięto porozumienie w sprawie wymiany gruntów pod budowę nowego kompleksu handlowo – usługowego „Łacina”. Apsys Polska planuje rozpoczęcie budowy na przyszły rok.

24 marca 2011 r. nastąpiło długo oczekiwane porozumienie pomiędzy Miastem Poznań i firmą Apsys Polska. Strony podpisały aneks do umowy dotyczącej wymiany gruntów, która otwiera firmie Apsys drogę do otrzymania pozwolenia na budowę Centrum Handlowego Łacina. "Osiągnięcie porozumienia z miastem sprawiło, że nasze plany inwestycyjne nabiorą tempa. Budowę Łaciny chcemy rozpocząć w ciągu roku, a zakończyć w ciągu 24 miesięcy" - mówi Maciej Wróblewski, wiceprezes i dyrektor działu rozwoju Apsys Polska.

Nowe centrum handlowe zostanie wybudowane w strategicznej części Poznania, na prawym brzegu Warty, 10 minut od Starego Miasta, tuż przy Rondzie Rataje, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Autobusowego. Położenie niemal w samym sercu miasta zagwarantuje dogodny dojazd wieloma środkami komunikacji miejskiej, jak również samochodem. Z łączną powierzchnią najmu wynoszącą 95 tysięcy m2 Łacina będzie jednym z największych i najnowocześniejszych centrów handlowo-rozrywkowych w Polsce. Jednocześnie stanowić będzie europejski przykład śródmiejskiego centrum nowej generacji, w którym istotną rolę odgrywa nowoczesna architektura.

Pomimo, że rozpoczęcie budowy Łaciny planowane jest na przyszły rok już teraz inwestor zawarł umowy z około 100 najemcami, którzy zadeklarowali chęć wydzierżawienia aż 65% powierzchni handlowo-użytkowej tego centrum handlowego. Biorąc pod uwagę tak wczesne stadium inwestycji, świadczy to o sukcesie handlowym i znaczącym zainteresowaniu ze strony przyszłych najemców. „Dla lokalnych przedsiębiorców istotne jest to, że w procesie komercjalizacji zwracamy uwagę na zachowanie równowagi pomiędzy małymi i dużymi punktami handlowymi oraz międzynarodowymi sieciami handlowymi a lokalnymi najemcami," - dodaje Marek Błędowski, Dyrektor Handlowy Apsys Polska. „Dzięki temu Łacina zyska własną tożsamość łączącą międzynarodowy charakter z lokalnymi uwarunkowaniami".

Łacina przyciągnie Klientów bogatą i różnorodną ofertą handlową obejmującą niemal wszystkie rodzaje artykułów - od spożywczych, poprzez odzież, obuwie, multimedia, książki i prasę, kosmetyki, artykuły dla dzieci i niemowląt aż po wyposażenie wnętrz. Planowanych jest 300 punktów handlowych i usługowych, w tym 220 butików oraz 55 sklepów o średniej i dużej powierzchni. Powstanie tu Aleja Mody skupiająca na obszarze o powierzchni 25 tys. m2 znane marki odzieżowe. Część restauracyjna pomieści 25 restauracji i punktów gastronomicznych. W Łacinie znajdą się między innymi: Carrefour, Leroy Merlin, Electro World, Empik, Smyk, Sephora, Douglas, H&M, C&A, Mango, Deichmann, Apart, W. Kruk oraz Multikino z 11 nowoczesnymi salami.

Inwestorem projektu jest francuska firma Apsys Group specjalizująca się w rozwoju centrów handlowych i zarządzaniu nimi w Polsce, Francji i Rosji. Apsys Polska jest deweloperem i zarządcą 15 centrów handlowych w Polsce i Rosji o łącznej powierzchni ponad 700 tysięcy m2. Firma zapewnia kompleksową obsługę centrów, począwszy od tworzenia studiów wykonalności inwestycji, strategii ich rozwoju, przez zarządzanie umowami najmu, tworzenie i wdrażanie strategii marketingowych, po techniczne utrzymanie obiektów. Flagowym projektem firmy w Polsce jest wielofunkcyjne centrum handlowe Manufaktura w Łodzi.


Łacina - podstawowe dane o projekcie:
Powierzchnia GLA: 95 tysięcy m2
Liczba punktów handlowych i usługowych: 300 (w tym 220 butików oraz 55 sklepów o średniej i dużej powierzchni)
Foodcourt: 25 restauracji
Bezpłatny parking podziemny i naziemny na 3200 miejsc

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl