Casio najbardziej godną zaufania marką w Polsce
CASIO uznane za Najbardziej Godną Zaufania markę w Polsce w tegorocznym badaniu European Trusted Brands organizowanym przez Reader’s Digest.
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzanych w Europie od 2001 r. przez Reader's Digest. Ich wyniki są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła. Złote Godła to nagrody w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania markę. W kategorii zegarki i biżuteria CASIO zdobyło największe uznanie wśród ankietowanych. W pierwszej dziesiątce znalazły się również marki biżuteryjne: Apart, Kruk, Swarovski, a także zegarkowe, m.in. Rolex, Atlantic, Seiko i Omega.
„Polacy ufają marce CASIO, co także potwierdza jakość jej produktów. W rozpoznawaniu marki niewątpliwie pomagają jej cechy, nad którymi CASIO konsekwentnie pracuje od lat. Powszechnie wiadomo, że nasze zegarki są wytrzymałe, solidne, precyzyjnie wykonane, a jednocześnie mają zróżnicowany design. Zaufanie konsumentów mobilizuje do dalszej pracy i jest wyzwaniem do utrzymania jakości na wysokim poziomie w kolejnych latach." - mówi Rafał Zadara - manager marki CASIO.
Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej. Znane marki ankietowani oceniają według 4 kryteriów: jakości, wartości w stosunku do ceny, silnego wizerunku i zrozumienia potrzeb klienta. Kryształowe Godło w tym roku zdobyła firma Apart.
„Już po raz 10 europejscy konsumenci wybrali marki, którym ufają najbardziej. Cykliczność naszego badania pozwala na analizowanie trendów i zmian marketingowych. Marki, które zwyciężyły w tym roku, otrzymają Złote i Kryształowe Statuetki. Niektóre otrzymają nagrodę po raz kolejny a inne po raz pierwszy. To tym bardziej cieszy, gdyż widzimy, że rynek żyje, ewoluuje, a konsument jest elastyczny i dokonuje świadomych wyborów marek godnych zaufania" - mówi Jolanta Gajewska, Dyrektor Działu Reklamy Reader's Digest.
O European Trusted Brands
Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dziesiąta już edycja badania - została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które są objęte tegoroczną edycją to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja Węgry i Wielka Brytania. Wzięło w niej udział 32 163 respondentów.
Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands przyczynia się także do pogłębienia charakterystyki typowego Europejczyka. Pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie.
Badanie realizowano metodą ankiety on-line i przy pomocy tradycyjnej poczty. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader's Digest. Jak co roku próba tak została dobrana, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.
O CASIO
Casio powstało w 1957 roku. Od tamtej pory produkuje m.in.: zegarki, kalkulatory, aparaty cyfrowe, instrumenty, projektory, ekrany LCD, translatory, terminale mobilne, kasy fiskalne, telefony komórkowe itp. Pierwszy zegarek Casio - CASIOTRON wprowadzono w 1974 roku. W Polsce Casio dystrybuowane jest od 1991 roku przez firmę Zibi S.A. - www.zibi.pl.
Dwie najważniejsze technologie stosowane przez Casio to: Wave Ceptor i Tough Solar. Wave Ceptor oznacza, że zegarki synchronizują się ze wzorcowym zegarem atomowym poprzez fale radiowe i raz dziennie ustawiają się na idealny czas. Tough Solar to panele słoneczne wbudowane w tarczę, które ładują akumulator. Dzięki nim zegarki nie wymagają wymiany baterii, co sprawia, że są bezobsługowe i ekologiczne. Casio jest tez producentem zegarków wstrząsoodpornych G-Shock, które w 1983 roku wywróciły sposób patrzenia na zegarki jako produktu delikatnego i wrażliwego, stając się marką kultową i znaną niezależnie od Casio na całym świecie.
Nadesłał:
kowalka
|