certyfikat SSL


certyfikat SSL
2020-02-01
Zakładasz sklep internetowy? Pamiętaj o tych zasadach!

Własny sklep internetowy to coraz popularniejszy sposób na zarabianie pieniędzy. Nie każdy jednak odnosi sukces. Szansę powodzenia zwiększy przestrzeganie kilku ważnych zasad już na etapie zakładania e-sklepu.

Z roku na rok wartość polskiego rynku e-commerce rośnie. Nie powinno to dziwić, skoro już 62% polskich internautów kupuje online. Klienci e-sklepów doceniają przede wszystkim dostępność produktów przez całą dobę, brak konieczności jechania do sklepu i nieograniczony czas wyboru (źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html). Własny sklep online może być zatem dochodowym biznesem. Zanim jednak zaczniemy zarabiać, należy zadbać o kilka kwestii. 



Dobierz asortyment i sprawdź konkurencję

Warto zacząć przede wszystkim od doboru odpowiedniego asortymentu. W polskim Internecie działa już kilkadziesiąt tysięcy e-sklepów, zatem konkurencja jest duża. Najlepiej znaleźć własną niszę, dzięki której będzie można łatwiej przebić się do klienta. Oczywiście trzeba również sprawdzić konkurencję w danym segmencie handlu. Być może uda nam się znaleźć produkty, których brakuje w innych sklepach online.



Wybierz domenę i silnik sklepu

Kolejny etap to zadbanie o dobrej klasy zaplecze techniczne. Należy wybrać krótką i łatwą do zapamiętania domenę (może, ale nie musi wiązać się z wybraną branżą). Do tego przyda się dobry serwer i silnik sklepu. Z jednej strony powinien on być odpowiednio zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania oraz działań marketingowych, z drugiej – musi pozwalać zbudować intuicyjną w obsłudze witrynę. Do tego silnik sklepu powinien być łatwy w obsłudze i powinien umożliwiać dodawanie nowych funkcjonalności.



Zadbaj o bezpieczeństwo

Powinieneś położyć duży nacisk na bezpieczeństwo sklepu i klientów. Warto wdrożyć zabezpieczenia chroniące przed włamaniem do witryny. Do tego koniecznie trzeba pamiętać, żeby zainstalować certyfikat SSL. Dzięki niemu zaszyfrujemy komunikację między klientem naszego sklepu a serwerem. To zwiększy bezpieczeństwo przesyłanych danych, a przy okazji rozwiąże problem z wymaganiem narzucanym przez RODO (szyfrowanie danych osobowych). Certyfikat SSL jest wręcz konieczny w witrynach, gdzie użytkownicy wypełniają formularze i dokonują płatności online.



Pamiętaj o promocji sklepu

Nawet najlepiej przygotowany sklep internetowy nie odniesie sukcesu bez dobrze zaplanowanych działań marketingowych. Przede wszystkim trzeba zadbać o pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google, czym powinna zająć się wyspecjalizowana agencja. Nie można zapomnieć również o obecności sklepu i jego oferty w mediach społecznościowych. Sklep warto także uzupełnić o wartościowe treści, które przyciągną klientów. W tym celu należy uruchomić blog. Ponadto można przygotować także dział z poradami, gdzie w subtelny sposób możemy promować oferowane przez nas produkty.

Sklep internetowy może być dochodowym biznesem, jeśli dokładnie przygotujemy się do jego uruchomienia, a potem będziemy elastycznie reagować na potrzeby klientów i na działania konkurencji.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl