Ciesz się życiem. Bateria Lulu firmy Dornbracht zaciera granice między łazienką i resztą mieszkani


Ciesz się życiem.   Bateria Lulu firmy Dornbracht zaciera granice między łazienką i resztą mieszkani
2009-01-21
Dornbracht to znany na całym świecie producent ekskluzywnych baterii, akcesoriów i elementów wyposażenia wnętrz. Nowatorskie produkty tej firmy wyznaczają nowe kierunki w branży urządzeń sanitarnych.

Firma już od dawna specjalizuje się nie tyle w projektowaniu samych produktów, co w tworzeniu koncepcji łazienki jako przestrzeni życiowej o ważnych, rytualnych funkcjach. Badanie potrzeb i oczekiwań współczesnych użytkowników łazienek jest stałym źródłem inspiracji dla twórców armatury będącej odzwierciedleniem dzisiejszych gustów i upodobań.

Higiena osobista nabiera coraz większego znaczenia. Także, jako rytuał decydujący o ogólnym poczuciu dobrobytu. Pragnienia i potrzeby jednostki wysuwają się na plan pierwszy. Łazienka jako izolowana, ciasna i sterylna przestrzeń, gdzie można wziąć prysznic, wykąpać się lub umyć ręce już nas nie zadowala. Chcemy, aby te czynności stanowiły integralną część codziennego życia; zarezerwowana dla nich przestrzeń musi więc stanowić naturalną i równie ważną część naszej przestrzeni życiowej. Łazienka staje się więc oazą, która nabiera nowego sensu dzięki architekturze i wyposażeniu. Zaczyna zajmować w planach naszych mieszkań i domów zupełnie nowe miejsce. Nie jest już wciśnięta w kąt, lecz staje się centrum prywatnej przestrzeni, jest równie ważna jak kuchnia czy salon.

Trendy te odzwierciedla linia armatury Lulu. Zaciera ona granice między światami nie tylko jako armatura, ale także jako uwodzicielska idea. Jej nazwa to sekretny hołd złożony Loulou de la Falaise – dziś symbolizującej pewien styl, niegdyś będącej muzą francuskiego projektanta mody Yves Saint Laurenta. Świat Lulu oczarowuje zmysł wzroku i przywodzi na myśl francuską kulturę: miłość, namiętność, modę, kolor, muzykę, zmysłowość. Lulu to radość, jaką czerpiemy z życia i wnosimy do łazienki, a także pragnienie przygody. Zmysłowe tkaniny, materiały i formy – czarne ściany, wytworne, aksamitne wykończenie, klarowne, nowoczesne proporcje – sprawiają, że pod wpływem estetyki Lulu wnętrze nabiera charakteru sypialni, łazienki i salonu zarazem. 

Bateria Lulu to interpretacja motywu zmysłowości w łazience. Łączy linearność z miękkością, smukłość ze zdecydowaniem. Harmonijne połączenie eleganckich powierzchni i elementów o dużym promieniu krzywizny sprawia, że dotykanie tej baterii to przyjemność. Umieszczona dyskretnie z boku dźwignia umywalkowej baterii jednouchwytowej to kwintesencja holistycznej estetyki, w której funkcjonalność staje się integralną częścią formy. Wrażenie to potęguje celowa rezygnacja 
z klasycznej rozety. Pomysłowo skonstruowany korpus baterii przyłączony jest bezpośrednio do armatury.

Świat Lulu nie byłby kompletny bez akcesoriów dopełniających koncepcję łazienki jako przestrzeni życiowej. Proste, praktyczne formy spotykają się tu z nowoczesnym zestawieniem materiałów: drewna, porcelany i szkła. Klarowne proporcje, kontrastujące materiały oraz intensywne kolory (zielony, purpurowy i pomarańczowy) tworzą napięcie między światem formy i koloru. Akcesoria zostały tak zaprojektowane, aby nadawały się do użycia także poza łazienką. Funkcjonalna półka może służyć również za wieszak na ręczniki, a miseczka na mydło z powodzeniem zastąpi naczynie na przekąski, które postawimy na stole w salonie.

Seria Lulu składa się z jednouchwytowych baterii umywalkowych z mieszaczem, ściennych, wannowych, prysznicowych i bidetowych. Baterie dostępne są w dwóch rodzajach powłok - chrom i platyna matowa. Seria Lulu została zaprojektowana przez firmę Sieger Design, z którą Dornbracht współpracuje od dwudziestu lat.

O firmie Dornbracht
Firma Aloys F. Dornbracht GmbH & Co. KG z siedzibą w Iserlohn jest międzynarodowym producentem wysokiej jakości ekskluzywnej armatury i akcesoriów do łazienek i kuchni. Dornbracht otrzymuje liczne międzynarodowe nagrody za stylistykę swoich produktów, a od 1996 roku cieszy się także uznaniem za zaangażowanie w rozwój kultury. Od 2006 roku firma wydaje dwuczęściową publikację „Dornbracht - the SPIRIT of WATER” powiązaną koncepcyjnie ze światem łazienek i kuchni. Ten magazyn, a zarazem katalog, dokumentuje zaangażowanie kulturalne firmy i prezentuje spektrum produktów marki Dornbracht. „Dornbracht - the SPIRIT of WATER” z powodzeniem łączy inspiracje, dialog oraz innowacje, które charakteryzują unikalne podejście i drogę rozwoju firmy Dornbracht.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl