Citroen liderem pod względem ochrony środowiska
Citroën jest inicjatorem nowych technologii zapewniających zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji CO2. W tym zakresie zostały wdrożone liczne strategie, dzięki którym obecnie 30% sprzedawanych samochodów rynku europejskim wykazuje emisję CO2 na poziomie nie przekraczającym 120 g/km.
Piąty rok z rzędu Citroën zajmuje wiodącą pozycję w europejskiej klasyfikacji producentów samochodowych osiągających najlepsze wyniki pod względem średniego poziomu emisji CO2 / km.
Dla potwierdzenia swojego zaangażowania i pozycji lidera w dziedzinie ochrony środowiska Citroën prezentuje na swoim stoisku:
- ekologiczne samochody, a w szczególności Citroën C1, którego poziom emisji wynosi 106 g CO2/km. Citroën, którego udział w rynku samochodów o emisji nie przekraczającej 110 g CO2/km kształtuje się na poziomie 23%, jest liderem ekologicznych i oszczędnych samochodów.
- skuteczne technologie jak chociażby sterowana elektronicznie mechaniczna skrzynia biegów, która nie tylko gwarantuje przyjemność jazdy lecz także oszczędność zużycia paliwa (od 3 do 5% w stosunku do skrzyni mechanicznej). Citroën jest europejskim liderem sterowanej elektronicznie skrzyni biegów dostępnej w większości modeli gamy: od Citroëna C1 do Citroëna C4 w kategorii sedanów, oraz w Citroënie Nemo,Citroënie C4 Picasso i Citroënie Grand C4 Picasso.
- przyszłościowe technologie : - system Stop & Start nowej generacji, który będzie szeroko dostępny w całej gamie od 2010 roku, zarówno z silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi. System nowej generacji będzie w dalszym ciągu oparty na technologii alternatora zespolonego z rozrusznikiem, który stanowi najbardziej wygodne rozwiązanie zapewniające szybkie uruchamianie silnika w pełni kontrolowane przez użytkownika. Dla zwiększenia skuteczności nowy system Stop & Start będzie również odzyskiwać energię generowaną w czasie spadku prędkości i hamowania, doładowując akumulator bez dodatkowego zużycia paliwa.
Z okazji salonu w Genewie prototyp Citroëna C3 Picasso w wersji stylistycznej pod znakiem czystości formy stanowi potwierdzenie zaangażowania Citroëna w rozwój tej technologii. Model wyposażony w system Stop & Start najnowszej generacji i sterowaną elektronicznie mechaniczną sześcioprzełożeniową skrzynię biegów wykazuje emisję CO2 wynoszącą jedynie 110 g/km.
Hybrydowy układ napędu z silnikiem wysokoprężnym w prototypie Citroën C4 WRC HYbrd4 stanowiącym syntezę stylu, ekologii i sportu. W ten sposób grono modeli przyjaznych dla środowiska poszerzyło się o samochody o najwyższych osiągach. W prototypie Citroën C4 WRC technologia WRC została połączona z zestawem akumulatorów doładowywanych energią odzyskiwaną w czasie hamowania na odcinkach specjalnych i dojazdowych. Citroën C4 WRC HYbrid4 może być napędzany silnikiem elektrycznym na trasach między etapami.
Samochód staje się w ten sposób bardzo cichy i przyjazny środowisku, zarówno w ruchu miejskim jak i w plenerze.
Napęd elektryczny w Citroënie C-Cactus. Wyznaczający nowe kierunki i nieustannie wprowadzający innowacyjne rozwiązania Citroën prezentuje z okazji salonu genewskiego prototyp Citroën C-Cactus z napędem w pełni elektrycznym, symbolizujący szeroki wachlarz różnorodnych rozwiązań ekologicznych rozwijanych przez Markę. Dzięki w pełni elektrycznemu układowi napędowemu prototyp wykazuje zero emisji (0 g/km CO2).
Nadesłał:
ap
|