Co zrobić, żeby dostać awans
Życie zawodowe to droga. Najpierw do zdobycia zatrudnienia - odpowiadanie na oferty o pracę, odbywanie rozmów kwalifikacyjnych.
Następnie do uzyskania doświadczenia zawodowego, a w końcu do awansu. Niemal każdy, kto zaczyna pracę, marzy o zmianie stanowiska na wyższe. Co możemy zrobić, by przybliżyć tę perspektywę? Oto kilka porad.
Ciężka praca
Być może niektórzy powiedzą, że to wytarty frazes - lecz takie są realia. Bez wytężonej pracy nie mamy szans na awans. Starajmy się więc wykonywać nasze obowiązki z pełnym zaangażowaniem, abyśmy przy rozmowie z szefem mogli udowodnić, że jesteśmy przydatni w firmie i że dzięki nam może ona wiele zyskać. Przygotujmy sobie sensowne argumenty, którymi będziemy mogli przekonać pracodawcę do naszego awansu.
Warto także być na bieżąco z aktualnościami w branży. Dzięki temu pokażemy, że jesteśmy zorientowani w temacie i naprawdę interesujemy się działaniem firmy na rynku.
Zobacz również: aktualne oferty o prace.
Dobre relacje
Zorientujmy się, czy oprócz szefa ktoś jeszcze może wpłynąć na nasz awans. Jeśli jest taka osoba, nawiążmy z nią współpracę i postarajmy się, by zauważyła nasze starania w firmie. Oczywiście nie chodzi o fałszywą przyjaźń, ale o zawodową relację, dzięki której osoba decyzyjna będzie miała podstawy do zaproponowania nam awansu.
Widoczność
Jeśli chcemy otrzymać awans, nie usuwajmy się w cień. Bądźmy widoczni w firmie, angażujmy się w jej działania, podsuwajmy (lecz nie nachalnie) pomysły. Bierzmy udział w spotkaniach firmowych, szkoleniach, zebraniach. Pozwólmy zauważyć siebie oraz naszą kreatywność.
Awans to efekt naszej wytężonej pracy, więc zróbmy wszystko, by pracodawca nie miał wątpliwości, że to właśnie my na niego zasługujemy.