Copywriting nie zawsze dobry


Copywriting nie zawsze dobry
2008-10-10
Wolność dostępu do nieskrępowanej informacji zaczyna być zagrożona w obliczu świata biznesu i marketingu. Nigdy nie będziemy mieć pewności, czy strona internetowa, na którą przypadkiem trafiliśmy, nie jest produktem wyspecjalizowanej firmy marketingowej.

Publikowanie tekstów o wysokiej jakości merytorycznej jest właściwe z kilku powodów. Przede wszystkim, u źródeł Internetu stoi idea łatwego i szybkiego dostępu do informacji. Informacji obiektywnej, niezależnej i wolnej od cenzury. Jeśli tworzymy tekst z zamiarem umieszczenia go w Internecie, musimy pamiętać, że dostęp do niego będzie miał teoretycznie każdy Internauta. Być może, nierzetelne informacje przez nas umieszczone mogą być przyczynkiem większych nieporozumień i porażek obcych ludzi.

Podobny mechanizm zagrożenia informacją zadziałał całkiem niedawno, gdy Google opublikowało starą informację o bankructwie jednej z firm lotniczych. Na skutki nie trzeba było długo czekać; w kilka godzin ceny akcji dużego przedsiębiorstwa spadły czterokrotnie. Jak zatem widzimy, ciąży na nas odpowiedzialność za publikowane treści.

Rzetelność tworzenia stron z atrakcyjną treścią spotyka się z grubym murem w postaci reklamy. Powszechność reklamy w naszym otoczeniu jest wiele większa niż nam się wydaje. Obecnie, nowy produkt wprowadzany na rynek reklamowany jest w nieco inny sposób niż kiedyś. Reklama w TV czy prasie, pomimo swojego szerokiego zasięgu, nie zadziała tak skutecznie jak opinie innych użytkowników w Internecie na temat jakiegoś produktu. Koszt spotu reklamowego jest niebotyczny w porównaniu z zatrudnieniem kilku utalentowanych copywriterów. Czy już wiadomo, do czego zmierzam?

W tej chwili lepiej napisać w Internecie, że te tanie meble są świetne i będą długo służyć, niż dać ogłoszenie do gazety. Społeczeństwo w ciągu dwudziestu ostatnich lat uodporniło się na pewien rodzaj reklamy, miedzy innymi na spoty w TV, ogłoszenia w prasie, ulotki. Zwłaszcza te ostatnie odnoszą skutek odwrotny do zamierzonego. Wchodząc do Internetu, czujność ta zostaje uśpiona, dlatego bardzo łatwo wypromować produkt czy usługę za pomocą reklamy szeptanej.

Nadesłał:

fuburek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl