Coraz więcej Polaków docenia telewizję jako narzędzie poznawania języków


2015-08-06
Ponad 86 proc. Polaków uważa, że obcojęzyczne programy telewizyjne zdecydowanie ułatwiają naukę języków obcych – takie wnioski płyną z najnowszego badania wykonanego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych zrealizowanego na zlecenie SES Astra.

To o ponad 7 proc. więcej niż w analogicznym badaniu przeprowadzonym w 2013 r.  Wtedy podobną opinię podzielało 79,1 proc. ankietowanych.

O tym, że Polacy coraz bardziej cenią sobie naukę  poprzez oglądanie programów telewizyjnych, może świadczyć malejący odsetek respondentów, którzy uważają, że telewizja w niewielkim stopniu lub wcale wpływa na naukę języków. W 2013 roku takich odpowiedzi było 16,2 proc. a w tegorocznym badaniu odsetek ten spadł do niespełna 11 proc. Można się zatem spodziewać, że w najbliższych latach zainteresowanie programami w innych wersjach językowych będzie systematycznie rosnąć.

Obecnie Polacy mają do wyboru  kilkaset bezpłatnych kanałów w języku angielskim o najróżniejszej tematyce: muzyczne (VIVA), sportowe (Eurosport), informacyjne (Bloomberg, CNBC Europe) lub rozrywkowe. Dzieci mają możliwość obejrzeć programy w języku niemieckim (Disney Chanel, KIKA, Nickeldeon).www.onastra.pl

Nadesłał:

iwonamichalowska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl