Cyfrowa reklama zewnętrzna – zaskakuje i pobudza wyobraźnię


2019-03-11
Cyfrowa reklama zewnętrzna to dynamicznie rozwijające się medium, z którym mamy styczność każdego dnia. Co sprawia, że DOOH jest coraz popularniejszy i dlaczego jest tak chętnie wykorzystywany przez reklamodawców?

Technologia zdominowała niemal każdą dziedzinę naszego życia. Stale poszukujemy praktycznych sposobów na ułatwienie sobie codziennego funkcjonowania. Robimy zakupy bez konieczności wychodzenia z domu, szukamy informacji za pomocą Internetu. Staliśmy się zatem fanami inteligentnych rozwiązań, które dzięki nowym technologiom dostarczają nam tego, czego w danym momencie potrzebujemy.

 

Dzięki ciągłemu ulepszaniu technologii, możliwości reklamy zewnętrznej stają się nieograniczone. Agencje reklamowe, dzięki nowoczesnym platformom, umożliwiają firmom tworzenie dynamicznych treści, które można na bieżąco aktualizować, w zależności od czasu i warunków pogodowych, a także wykorzystując dane na temat bieżących wydarzeń, ważnych z punktu widzenia szerszej społeczności.

 

Poznawaj ciekawe miejsca

Świetnym przykładem realizacji, która odpowiada na wymagania współczesnego odbiorcy  była kampania Google przeprowadzona w Nowym Jorku. Reklama wyświetlana na cyfrowych ekranach OOH miała na celu przedstawienie nowych możliwości, jakie oferują Mapy Google, zwiększając tym samym świadomość odbiorcy na temat interesujących, wartych odwiedzenia miejsc. Dzięki wykorzystaniu pobieranych w czasie rzeczywistym danych zbieranych z Google Maps tj. oceny użytkowników i aktualnie panujących trendów, Google zachęcał odbiorców do odkrywania nowych miejsc, które znajdowały się relatywnie niedaleko jego położenia. Kampania opierała się na dynamicznych komunikatach, zmieniających się w zależności od temperatury oraz czasu i miejsca jej wyświetlenia.

 

 

 

Przenieś się do świata filmu

Przykładem kampanii, która dzięki swojej kreatywności odniosła spektakularny sukces jest realizacja Sony Pictures. Kampania owej wytwórni firmowej wyświetlana na Times Square w Nowym Jorku promowała nowy film o Spidermanie. Dzięki wykorzystaniu elementów rozszerzonej rzeczywistości, realizacja pozwoliła odbiorcy na przeniesienie się do innego świata, w którym rządzi superbohater.

 

Wstąp na pyszne śniadanie

Jednym z przykładów wykorzystania reklamy DOOH na polskim rynku reklamy zewnętrznej była przeprowadzona przy użyciu platformy MyLED interaktywna kampania McDonald’s. Znana sieć restauracji szybkiej obsługi chciała zachęcić osoby dojeżdżające codziennie rano do pracy do wstąpienia na pyszne śniadanie. Spoty wyświetlane przez cały tydzień na 177 ekranach LED informowały odbiorców o aktualnym czasie dojazdu do najbliższej restauracji McDonald’s. W czasie trwania kampanii reklama na nośnikach pojawiła się 503 160 razy i została zauważona przez blisko 5 mln osób.

 

Rynek reklamy DOOH w Polsce

Trend zapoczątkowany na zagranicznych rynkach jest obecny również u nas. Mimo trudności związanych z ograniczeniami administracyjnymi oraz wysokimi kosztami wejścia, liczba cyfrowych ekranów w przestrzeniach publicznych w naszym kraju wciąż będzie dynamicznie wzrastać. Wiąże się to ze wzrostem zainteresowania tym medium wśród reklamodawców. W Polsce reklama DOOH kolejny rok z rzędu odnotowała wzrost przychodów. Rok 2018 zakończył się dla cyfrowej reklamy OOH sumą sprzedaży 56,3 mln złotych. Jest to kwota aż o 25% większa w porównaniu do roku poprzedniego

 

Stworzenie spójnego przekazu reklamowego na dużej liczbie ekranów, który będzie czymś więcej niż tylko dynamicznym obrazem wyświetlanym przez pewien czas nie jest łatwe. Odbiorca potrzebuje czegoś, co pobudzi jego wyobraźnię i wzbudzi jego zainteresowanie, np.: poprzez ukazywanie spersonalizowanych komunikatów, kontekstowych danych i aktualnych informacji ze świata. Taka jest właśnie reklama DOOH, która dzięki swoim możliwościom pobudza wyobraźnię odbiorcy i wciąga go w narrację. 

 

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl