Cyfrowa technologia w kampanii New Balance
Coraz trudniej skupić uwagę odbiorców przemieszczających się w przestrzeni miejskiej. Statyczne reklamy OOH nie angażują ich w takim stopniu, jak treści wyświetlane na cyfrowych nośnikach LED. Jak zatem oderwać przechodniów od smartfonów i zainteresować komunikatem, jaki mamy do przekazania?
Zawartość statyczna jest często niezauważana przez przechodniów, ze względu na ogromną ilość informacji umieszczonych w miejscach publicznych. Jest to także spowodowane szybkim tempem życia oraz rozwojem nowych technologii, w tym urządzeń mobilnych, w które jesteśmy wpatrzeni przez znaczną część czasu. Jak zatem przykuć uwagę przechodniów komunikatem w przestrzeni miejskiej?
DOOH i mobile – połączenie idealne
Świetnym przykładem wykorzystania siły DOOH i mobile jest wrześniowa realizacja Jet Line. Agencja wraz z Semper Iratus, na zlecenie Austriackiej Informacji Turystycznej, zrealizowała kampanię reklamową pod hasłem #FeelAustria, która zachęcała odbiorców do zimowego wypoczynku w tym kraju. Przechodnie, którzy w ciągu dnia znaleźli się w zasięgu ekranu zyskali okazję obejrzenia reklamy w wersji rozszerzonej oraz zapoznania się z oficjalnym przewodnikiem turystycznym po Austrii. Tym razem mieli również możliwość zobaczenia kampanii na swoim smartfonie lub laptopie. Dzięki połączeniu outdooru z reklamą mobilną, organizatorzy mogli sprawdzić, do ilu osób dotarł dany komunikat oraz zmierzyć skuteczność kampanii.
Wiceprezes i współzałożyciel Selectivv – Dominik Karbowski, tak komentuje realizację: „Dotychczasowe kampanie realizowane na nośnikach DOOH z racji ich położenia i możliwości technicznych były opierane na Big Data, ale tylko w kontekście ich "umiejscowienia". Nowa kampania z wykorzystaniem danych Selectivv będzie miała wymiar bardziej spersonalizowany, mobilny i pozwoli dotrzeć do nowej grupy potencjalnych turystów”. Jest to pierwsza w Polsce kampania, integrująca cyfrowy outdoor z reklamą mobilną.
Cyfrowa technologia
Kreatywna kampania DOOH, która wykorzystuje dynamiczne efekty wizualne zawsze przyciąga uwagę odbiorców z większą siłą. Doskonale przekonała się o tym marka New Balance, która w sierpniu, podczas nowojorskiego tygodnia mody, zorganizowała w Soho niezwykłą realizację z wykorzystaniem DOOH.
Wzięli w niej udział piesi poruszający się w obrębie ekranu LED. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, pozwalającej na rozpoznanie ubioru przechodniów – cyfrowe billboardy w czasie rzeczywistym ukazywały nietypowe kreacje ludzi. Ich fotografie wyświetlane były na ekranie wraz z
napisem „Exception Spotted”. Użyta technologia pozwalała natychmiast ocenić kreacje. Jednak powstanie kampanii wymagało długich przygotowań, w tym kilku tygodni jazdy samochodem z zamontowaną na pojeździe kamerą. Dzięki temu, możliwe było zbudowanie bazy kolorów i wzorów, królujących na ulicach Nowego Jorku.
Zmiany w postrzeganiu DOOH
Wyżej wymienione kampanie pokazują ogromny potencjał cyfrowej reklamy zewnętrznej. Dzięki nowym technologiom, reklama digital out-of-home jest coraz chętniej wykorzystywana przez reklamodawców. Według raportu Allied Market Research, w latach 2017-2023 globalny rynek DOOH będzie rósł w tempie rocznym wynoszącym 12,6%. Prognozy pokazują, że do 2023 roku osiągnie wartość ponad 8 miliardów dolarów.
Właściciele mediów OOH coraz chętniej gromadzą dane o ruchu pieszym w pobliżu ekranu oraz o ludziach, których można znaleźć w danej lokalizacji. Zapewnienie reklamodawcom lepszego wglądu w te informacje poprawia jakość, a co za tym idzie, skuteczność cyfrowych reklam zewnętrznych. Out-of-home to już nie tylko dynamiczny obraz wyświetlany w przestrzeni miejskiej. DOOH pozwala na wiele więcej – między innymi na przeprowadzenie konkretnych akcji, wykorzystujących potencjał AI.
Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|