Czy i jak banki mogą kontrolować zdalnych konsultantów w modelu outsourcingu?


2015-08-24
Decydując się na outsourcing usług IT, szczególnie instytucje finansowe powinny dokładnie przeanalizować to zagadnienie. Dążąc do optymalizacji kosztów oraz zwiększenia wydajności IT muszą, bowiem pamiętać o bezpieczeństwie swojej infrastruktury informatycznej.
Tym bardziej, że akurat w branży finansowej zaufanie klientów do instytucji gra kluczową rolę. Banki nie mogą sobie pozwalać na wycieki danych lub włamania. Potwierdza to dobitnie niedawny przypadek wykorzystania luki w systemie bankowości elektronicznej Plus Banku.

Z dala od outsourcingu?

Nie oznacza to oczywiście, że instytucje finansowe powinny omijać outsourcing szerokim łukiem. Aż 44 proc. firm na świecie zleca już prace informatyczne zewnętrznym podmiotom. W Polsce, po zdalnych konsultantów IT sięga lub planuje to zrobić w perspektywie 3 najbliższych lat, ponad 30 proc. przedsiębiorstw. Wśród nich znajdują się również banki. Wynika to bezpośrednio z możliwości optymalizacji wydatków na infrastrukturę informatyczną instytucji, dostępu do najnowocześniejszych technologii oraz najwyższej klasy specjalistów IT, bez konieczności czynienia długoterminowych inwestycji. Korzyści outsourcingu są oczywiste. Banki powinny, więc korzystać z niego odważnie, ale z głową – bezpieczeństwo informacyjne sytuując wysoko na liście priorytetów.

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/wiadomosci/czy_i_jak_banki_moga_kontrolowac_zdalnych_konsultantow_w_modelu_outsourcingu.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl