Czy reklama outdoor jeszcze działa?


Czy reklama outdoor jeszcze działa?
2014-12-16
Wiele osób twierdzi, ze reklama online, która z roku na rok przybiera na sile, już niedługo całkowicie wyprze reklamę zewnętrzną. Czy tak będzie w rzeczywistości?

 Czy reklama outdoor przestaje już być zauważalna? Oto kilka argumentów za tym, że reklama zewnętrzna będzie wciąż popularna.

Widoczność i częstotliwość

Reklamy zewnętrzne umieszczane są w newralgicznych punktach miasta, o dużym natężeniu ruchu, na przykład przy głównych skrzyżowaniach, gdzie często są korki, w pobliżu dworców i przystanków, gdzie podróżujący oczekują na podróż czy na trasach szybkiego ruchu.

To powoduje, że reklama trafia do dużego grona odbiorców. Ponadto najczęściej umieszczana jest w danym miejscu przez dłuższy czas, a niekiedy nawet i na stałe, dzięki czemu dana marka lepiej zapada w pamięć odbiorcy.

Target

Reklama outdoor może być ukierunkowana na konkretną grupę odbiorców. Jeśli chcemy promować firmę działającą lokalnie, to nasz przekaz również będzie na to wskazywał. Przykładowo, reklama zewnętrzna firmy budowlanej w danej miejscowości z pewnością spotka się z większym zainteresowaniem wśród mieszkańców niż ta sama reklama w Internecie, gdzie użytkownicy bombardowani są reklamami z każdej strony, mimo że przecież narzędzia umożliwiają odpowiednie targetowanie, a więc określenie, komu ma się reklama wyświetlać.

Prostota wygrywa

W świecie offline proste formy są najbardziej skuteczne. W przeciwieństwie do banerów online, które bywają krzykliwe, migoczące i chaotyczne, reklama zewnętrzna jest zazwyczaj wyważona i prosta. Poza tym w przypadku reklamy zewnętrznej mamy ograniczoną powierzchnię, dlatego banery czy tablice reklamowe są projektowane w taki sposób, aby zmieścić główny przekaz. Nie oznacza to jednak, że tego typu forma reklamy ma być nudna. Wręcz przeciwnie! Sztuką jest bowiem zmieszczenie w krótkim tekście i prostym obrazie przekazu, który zapadnie widzowi w pamięć lub wywoła emocje.

Warto pamiętać, że reklama outdoor nadal świetnie się sprawdza jako forma promocji i jeśli jest stworzona w sposób przemyślany, nie będzie kolidowała z krajobrazem danej przestrzeni.

Autor: Agencja reklamowa z Wrocławia 


Nadesłał:

Kasiamer

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl