Czy Satelitarne Systemy Monitorowania Pojazdów są w Polsce popularne ?


Czy Satelitarne Systemy Monitorowania Pojazdów są w Polsce popularne ?
2009-01-27
Są coraz popularniejsze, ale rynkowi daleko do nasycenia. Rynek pracy jest trudny, kierowca może więcej zarobić za granicą, firmy obawiają się tracić pracowników. To dylemat: czy przymykać oczy na drobne nieuczciwości, czy narazić na utratę pracowników i w efekcie kontraktów. Czy kryzys to zmieni?

Na początek to co w trudnych czasach interesuje nas najbardziej: jakie konkretne korzyści niesie korzystanie z satelitarnego systemu monitorowania pojazdów? W przypadku Automonitoringu GPS najbardziej znane to zniżki w ubezpieczeniach AC, Cargo ect. Pełna kontrola nad procesami w firmie i możliwość ich planowania to marzenie każdego właściciela i kadry zarządzającej. Ekonomiczna jazda, efektywne planowanie i nadzór tras, integracja z tachografem, systemami i programami wykorzystywanymi w przedsiębiorstwie to kolejne korzyści. Idąc dalej tym tropem możliwości wykorzystania Automonitoringu ogranicza tylko inwencja właściciela: na pewno do wzmocnienia wizerunku firmy przyczynia się jej wiarygodność i solidność (w przypadku awarii pojazdu można szybko przejąć jego zadanie, można śledzić postęp transportu pilnego lub cennego ładunku).Nie bez znaczenia jest bezpieczeństwo kierowcy, pojazdu i ładunku. Wstydliwy temat eliminowania nieuczciwych pracowników to na pewno korzyść dla pozostałych pracujących na rzecz utrzymania konkurencyjności ale i odpowiedniego poziomu własnych dochodów.

Poprawa świadomości pracodawców i pracowników, że tylko najsprawniej zarządzane firmy mają szanse być konkurencyjne na rynku jest na pewno optymistyczną przesłanką dla dostawców Automonitoringu. Drugim ważnym czynnikiem jest stały rozwój systemu w celu spełnienia oczekiwań odbiorców: dokładniejsze mapy, szczegółowe raporty dedykowane specjalistycznym odbiorcom, miniaturyzacja urządzeń, Mobilemonitoring czyli monitoring osób.

 

Możliwości ewoluowania nowych technologii na potrzeby odbiorców są tak wielkie, że ich przyszłość nawet w czasie kryzysu wydaje się być optymistyczna.


Tak więc nie oglądając się na podobno szalejący kryzys, w ostatnim czasie wprowadzono do Automonitoringu wiele udogodnień zarówno dla odbiorców indywidualnych jak i profesjonalistów. Dla tych pierwszych: ułatwiony ("lżejsza" wersja) sytemowy dostęp przez telefon lub PDA oraz możliwość eksportu lokalizacji pojazdu do formatu KML (Keyhole Markup Language). Standard KML pozwala na zapisywanie informacji geograficznych i ich obróbkę w wielu aplikacjach wspierających ten standard.  Aplikacje, w których każdy może przeglądać wyeksportowane w ten sposób lokalizacje to między innymi: Google Earth, Google Maps, Google Maps for mobile, NASA WorldWind, ESRI ArcGIS Explorer, Adobe PhotoShop, AutoCAD oraz Yahoo! Pipes.

 

A dla profesjonalnych przewoźników nowa foncjonalność Automonitoringu GPS pozwalająca na bezpośredni import danych z kart tachografu cyfrowego do systemu. Czytnik w pojeździe przekazuje online dane z karty do serwerów, gdzie poddawane są analizie pod kątem zgodności z ustawą o czasie pracy kierowcy.  W przypadku niezgodności system generuje informację alarmową. Rozwiązanie pozwala pracować równolegle z systemem rejestracji pracy kierowcy opartym o terminal PDA, łącząc w tym trybie wiarygodność danych przekazywanych okresowo z karty kierowcy z zaletą pracy „na bieżąco” oferowaną przez terminal PDA.

Nadesłał:

CMA sp. z o.o.
http://www.cma.com.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl