Czy sektor energetyczny potrzebuje CRM-u?


Czy sektor energetyczny potrzebuje CRM-u?
2013-10-16
Rosnąca złożoność procesów zachodzących w sektorze energetycznym pociąga za sobą konieczność wdrażania nowoczesnych i inteligentnych technologii. Na znaczeniu zyskują zwłaszcza innowacyjne narzędzia umożliwiające sprawne zarządzanie relacjami z klientami.

Potwierdzają to międzynarodowe badania - jak szacuje Gartner, dochody z oprogramowania CRM w Europie powinny osiągnąć w tym roku wysokość 3 miliardów dolarów (o 7 proc. więcej niż w ubiegłym). Analitycy zwracają uwagę na dynamiczną ewolucję w stronę mobilnych rozwiązań CRM. Gartner przewiduje, że do 2014 roku rynek mobilnych aplikacji w tym obszarze urośnie o 500 proc.


Wzrost oczekiwań odbiorców energii sprawia, że firmy z tej branży coraz chętniej decydują się na wdrożenie nowoczesnych, mobilnych narzędzi usprawniających obsługę klientów. Jak przewidują analitycy Gartnera (2013), do 2016 roku dostawcy usług w trybie SaaS będą odpowiadać za 50 proc. rynku CRM. Liczba użytkowników tradycyjnego oprogramowania będzie natomiast systematycznie spadać. Odzwierciedlają to prognozy dotyczące wzrostu liczby aplikacji mobilnych z obszaru CRM. Aktualnie użytkownicy tego typu rozwiązań mają do dyspozycji 200 aplikacji mobilnych. Do 2014 roku powinno ich być już 1200. 

Czytaj całość artykułu tutaj:

Czy sektor energetyczny potrzebuje CRM-u?




Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl