Czy SMS-y zastąpią telefony?


2011-02-09
Rozmowy telefoniczne to jeden z podstawowych elementów codziennego funkcjonowania biznesu. Są jednak sytuacje, gdy można je zastąpić wiadomością tekstową. Komunikacja zostaje zachowana, a koszty firmowe maleją.

Jak ważna jest sprawna komunikacja z klientem, wie każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą. Zwłaszcza w sektorze usługowym sprawny przepływ informacji może mieć duży wpływ na wielkość dochodów przedsiębiorstwa.

Zmorą wielu zakładów usługowych jest odwoływanie wizyt w ostatnim momencie lub po prostu nie przychodzenie na umówione spotkanie klientów. „Dziury w grafiku” to straty dla właścicieli, które gdy występują zbyt często, mogą doprowadzić do braku rentowności firmy.

Przeciwdziałanie temu zjawisku opierało się jeszcze do niedawna głównie na wykonywaniu telefonów do klientów, potwierdzających spotkanie czy wizytę. Zawsze istnieje oczywiście możliwość, że klient, mimo telefonicznego potwierdzenia, zapomni o spotkaniu lub nie będzie mógł przyjść. Jednak przypominanie o wyznaczonym spotkaniu na krótki czas przed jego datą, potrafi znacznie zmniejszyć ryzyko bezproduktywnych godzin w zakładach usługowych.

Gdyby tak jeszcze nie trzeba było poszukiwać w notesie numerów telefonicznych klientów oraz można było skrócić czas wykonywania pracy potrzebnej na obdzwonienie osób umówionych w danym dniu na wizyty. Staje się to możliwe, gdy zamiast połączeń głosowych, do potwierdzania spotkań wykorzysta się platformę do masowej wysyłki SMS.

Aplikacje te pozwalają w krótkim czasie wysłać bardzo dużą ilość wiadomości tekstowych (np. przepustowość platformy masowej wysyłki SMS smsAPI.pl może osiągać prędkość wysyłania do kilkudziesięciu SMS-ów/s). W panelu użytkownika platformy istnieje funkcja dodawania numerów do książki telefonicznej, można także importować numery z piku arkusza kalkulacyjnego do aplikacji. Wysyłkę SMS można zautomatyzować w taki sposób, by w wyznaczonym dniu były wysyłane wiadomości o danej treści do konkretnych klientów. Platforma masowej wysyłki SMS smsAPI.pl, oferuje również usługę odbioru SMS.

Dzięki tej usłudze komunikacja pomiędzy firmą a klientami w wielu wypadkach może całkowicie zastąpić rozmowę telefoniczną – mówi Piotr Sysak, specjalista ds. marketingu i sprzedaży w smsAPI.pl. - Firma wysyła komunikat SMS i otrzymuje zwięzłą odpowiedź, którą może zobaczyć w swoim panelu klienta. Co ważne, także koszty wysyłki wiadomości tekstowych są dużo niższe niż wykonywanie telefonów w celu potwierdzenia spotkania. Nawet jeśli mamy specjalne stawki u operatorów, często zdarza się przecież, że rozmawiając wchodzimy w niepotrzebne dygresje, które omówić możemy równie dobrze już na spotkaniu twarzą w twarz. Tymczasem SMS daje możliwość odpowiedzi szybko, krótko i na temat. Oszczędza to zarówno czas pracowników, jak koszty funkcjonowania firmy. Telefonując możemy się też po prostu nie dodzwonić, natomiast wysyłając SMS-a mamy zwykle pewność, że zostanie on odebrany.

Wykonywanie rozmów telefonicznych to jeden z najbardziej istotnych elementów pracy w każdym niemal biznesie. Przyjazny telefon do potencjalnego partnera biznesowego może zadecydować o podjęciu przyszłej współpracy. Tam gdzie chodzi o zjednanie sobie rozmówcy, ton głosu i nastawienie do klienta podczas rozmowy odgrywają ogromną rolę. Są jednak sytuacje, gdy z rozmowy telefonicznej można zrezygnować i do nich należy m.in. przypominanie o zaplanowanej wizycie czy spotkaniu. Wiadomość tekstowa to idealny kanał komunikacji właśnie na takie okazje.

Nadesłał:

smsAPI.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl