Czy Twoi dziadkowie są on-line?
W Polsce jest ponad 10 mln osób po 50. roku życia, które nie potrafią korzystać z Internetu. Brakuje im zarówno umiejętności, jak i motywacji do poznawania nowych technologii.
Ilu z nas posiada możliwość wysłania wiadomości e-mail swoi bliskim? Zbliżający się Dzień Babci i Dziadka to idealna okazja zrobienia czegoś dobrego dla najbliższych. To także dokonały pretekst do rozpoczęcia edukacji międzypokoleniowej i dzielenia się z nimi umiejętnościami cyfrowymi.
UPC Polska, jeden z wiodących w Polsce dostawców szerokopasmowego Internetu, od wielu lat angażuje się w działania edukacyjne, które pomagają osobom dojrzałym stać się częścią e-społeczności. Ma to znaczący wpływ na zmniejszenie poziomu wykluczenia cyfrowego, które w Polsce należy do jednych z najwyższych w Europie. Zapraszamy do dołączenia do projektu „Łączymy pokolenia”. Nowe technologie są dla wszystkich, nie tylko młodych. Internet może być oknem na świat, a korzystanie z niego, staje się w coraz większym stopniu warunkiem pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, zawodowym, towarzyskim i kulturalnym. Dzięki niemu osoby starsze mogą marzyć, być na bieżąco, rozwijać zainteresowania i swobodnie kontaktować się z bliskimi. Mimo to, 1 na 10 respondentów w wieku 55+ zdecydowałaby się nawet skoczyć na bungee niż użyć Internetu.[1] Kiedyś nasi rodzice i dziadkowie pokazywali nam świat, dziś my możemy zaprosić ich do tego wirtualnego.
Na profilu UPC Polska na Facebooku w zakładce „UPC. Łączymy pokolenia”, dostępny jest w elektronicznej wersji poradnik „e-Aktywacja: wszystkie pokolenia w Internecie!”. Powstał on z myślą o tych osobach, które mają w swoim otoczeniu bliskich, nie potrafiących poruszać się po sieci. Poradnik prezentuje, jak w prostysposób przekazać im wiedzę na temat obsługi komputera oraz Internetu i włączyć ich do cyfrowego świata. Poradnik można pobrać w wersji PDF:http://www.facebook.com/#!/UPCpolska?sk=app_7146470109
UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. We wrześniu 2011 UPC Polska sfinalizowało zakup spółki Aster, rozpoczynając integrację obu firm. W zasięgu sieci UPC Polska oraz Aster znajduje się 2 608 300 mln gospodarstw domowych w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska oraz Aster mają łącznie 1,493,900 abonentów telewizji kablowej, w tym 584 600 telewizji cyfrowej, 774 800 telewizji analogowej, 750 200 użytkowników internetu i 336 100 klientów usługi telefonicznej. UPC Polska, właściciel spółki Aster, jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). www.upc.pl
Liberty Global, Inc. jest wiodącym, międzynarodowym operatorem telewizji kablowej. Firma oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do Internetu, zapewniając 18 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 14 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile i Australii. Do firmy należą również znaczne spółki medialne i producenckie takie, jak Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 września 2011).
[1] UK Online Centers, Maj 2010