Czy Twój biznes potrzebuje marketingu?


Czy Twój biznes potrzebuje marketingu?
2015-11-24
W epoce Internetu trudno prowadzić biznes bez jego promocji w sieci. Jednym przedsiębiorcom wystarczy posiadanie prostej strony pełniącej funkcję wizytówki firmy, inni natomiast muszą włożyć dużo więcej wysiłku, aby zareklamować swoje usługi oraz trafić do odpowiedniej grupy odbiorców.

Ci drudzy mają nie lada wyzwanie, gdyż konkurencyjne firmy z długoletnim stażem mają już ugruntowaną pozycję również w Internecie. Co zatem można zrobić, aby wyprzedzić konkurencję i czerpać korzyści z promocji firmy w sieci?

Po pierwsze: analiza fraz kluczowych

Frazy kluczowe to nic innego, jak słowa, które użytkownicy Internetu wpisują do wyszukiwarki, aby znaleźć konkretne informacje. Pierwszym krokiem powinno być wytypowanie takich słów w kontekście naszego biznesu. Możemy w tym celu podpytać znajomych czy rodzinę, co oni sami by wpisali w wyszukiwarkę, gdyby chcieli znaleźć usługę lub produkt oferowany przez nasza firmę. Profesjonalną analizę słów kluczowych możemy również zlecić agencji specjalizującej się w działaniach marketingu online. 

Po drugie: analiza konkurencji online

Pamiętajmy, że konkurencja online to nie to samo co konkurencja w biznesie. Wynika to z faktu, iż po wpisaniu danego słowa kluczowego w wynikach wyszukiwania mogą pojawić się strony, które niekoniecznie należą do firm konkurencyjnych, lecz z jakiegoś powodu wyszukiwarka traktuje je jako bardziej adekwatne w kontekście wpisanej frazy. To jest właśnie nasza konkurencja online i to z tymi stronami będziemy musieli toczyć walkę o wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Wiedząc już, jakie strony są naszą konkurencją online, warto im się przyjrzeć i ocenić, co oferują i dlaczego są bardziej „promowane przez wyszukiwarki” niż nasza strona.

Po trzecie: dobór odpowiednich metod promocji

Ostatni, ale chyba najtrudniejszy krok to  dobór działań promocyjnych. Niestety nie ma na to jednego rozwiązania, gdyż dobór, a co za tym idzie, skuteczność poszczególnych działań zależy od wielu czynników, m.in. od naszego budżetu, branży, konkurencyjności na rynku, sezonu, grupy docelowej.

Jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy w zakresie prowadzenia działań marketingowych online, warto podjąć współpracę z doświadczoną na tym polu agencją, która nie tylko wykona dla nasz wskazane wyżej kroki, ale również będzie nas wspierać marketingowo i dbać o to, aby działania przynosiły dla nas zysk.

Polecamy: Agencja interaktywna Safari Studio 

 

Nadesłał:

easylife

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl