Czy Twoja strona powinna przejść audyt SEO?
Jeżeli nie wiesz czym jest audyt SEO, w jakim celu się do przeprowadza, a także czy Twoja strona go potrzebuje to poniżej znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze informacje.
O audycie SEO
Audyt SEO to dokument, który dokładnie analizuje stronę internetową biorąc pod uwagę obecne czynniki wpływające na pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki audytowi SEO można poznać aktualne preferencje i dostosowanie serwisu do wymogów. Należy mieć na uwadze ciągle zmiany i aktualizacje algorytmów. Audyt SEO powinna przeprowadzić profesjonalna firma zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych.
Zawartość audytu SEO
Audyt SEO zawiera informacje, które wykorzystywane są przez algorytmy do oceny strony internetowej. Do podstawowych informacji zalicza się:
meta tagi,
linkowanie zewnętrzne,
budowa adresów URL,
plik robots.txt
mapa strony xml.
struktura semantyczna serwisu,
duplikowane treści,
czas ładowania strony.
Ponadto raport pokazuje ewentualne niezgodne z wytycznymi algorytmów działania, ujawnia błędy, które należy poprawić. Audyt SEO ma na celu poprawę funkcjonowania strony dlatego muszą znajdować się w nim sugestie rozwiązań i wytyczne zmian.
Kiedy zrobić audyt SEO
Jeżeli myślisz o rozpoczęciu pozycjonowania swojej strony internetowej do audyt SEO jest pierwszą rzeczą, którą musisz przeprowadzić. Wiele firm posiada audyt SEO i pozycjonowanie w jednym pakiecie. Ponadto jeżeli zauważasz w krótkim czasie i bez większych przyczyn spadek pozycji, zmniejszony ruch organiczny to warto zlecić przeprowadzenie raportu w celu znalezienia przyczyny i tym samym ograniczenia kosztów na działania, które przestały z jakiś powodów przynosić zamierzone efekty. Raport SEO poleca się także przeprowadzić kiedy strona internetowa ma już kilka lat i istnieje prawdopodobieństwo, że pewne elementy nie są już zgodne z wytycznymi algorytmów na drodze nowych zmian i aktualizacji.
Profesjonalny audyt SEO
Nadesłał:
arequipa
|
Wasze komentarze (1):
-
~Szymon, 2015-07-22 13:02:33
Każda strona, która nastawia się na ruch z Google powinna przejść audyt i optymalizację pod kątem SEO. Warto jednak wiedzieć, że SEO to nie wszystko i o skuteczności decyduje koniec końców UX. Dlatego, aby stworzyć efektywną witrynę trzeba postawić na audyt SEO i UX (najlepiej łączony, bo gdy robią to inne firmy, to czasem są sprzeczne wnioski). Ponadto, aby prowadzić efektywny marketing dobrze jeśli strona jest zoptymalizowana pod kątem mobile i publikacji wartościowych treści (np. sekcja z artykułami / blog). Polecam zatem szukać audytów kompleksowych, obejmujących SEO, UX, mobile i content.