Czy z sieci www można wyłowić wartościową reklamę? O reklamie internetowej
W 2014 roku na reklamę w polskim internecie wydano 1,163 miliardów złotych. Wydatki te rosną z roku na rok. Jeszcze w 2007 roku budżet ten wynosił 415 milionów.
Wielką popularnością cieszy się na światowym rynku reklama kontekstowa. To inteligenta reklama, która pozwala docierać wyłącznie do osób zainteresowanych tematem. Tylko w ten sposób wzrasta prawdopodobieństwo przemiany internautów w potencjalnych klientów.
W 2013 roku rynek reklamy kontekstowej miał wartość 216 milionów złotych. Jak się okazuje, większość reklam kontekstowych stanowią te graficzne, wcale nie tekstowe.
Przykład takiej reklamy stanowi Google AdWords. Reklamy wyświetlają się nie tylko na podstawie wyników wyszukiwania, ale i na stronach powiązanych tematycznie. Na przykład na stronie o hotelach wyświetlają nam się reklamy biletów lotniczych albo samochody do wynajęcia w tym miejscu, w którym szukamy właśnie hotelu. Inteligentne, prawda? Reklama zdaje się po raz pierwszy od dawna pomagać, przychodzić z gotowym rozwiązaniem, zamiast atakować jak agresywne zwierzę z głośników, telewizora czy billboarda.
W Polsce marketingiem wyszukiwarkach zajmują się agencje interaktywne, m.in. Scorise.com, która wymienia na swojej stronie plusy kampanii AdWords:
- reklamy pojawiają się na górze wyszukiwarki;
- dociera się do wyselekcjonowanej grupy klientów;
- kampanię kieruje się na określne lokalizacje;
- płaci się jedynie za konwersje;
- reklamy wyświetlają się w wybranym czasie, np. tylko w dni robocze lub weekendy.
Jednak reklama internetowa to nie tylko AdWords, to także np. mailingi. W tym wypadku również możliwe jest wybranie określonej grupy odbiorców, wystarczy wykupić jedną z baz danych firm lub klientów indywidualnych. Dostęp do bazy maili sprofilowanych już osób pozwoli dotrzeć tam, gdzie mamy większą szansę sprzedania produktu lub usługi.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj do źródeł:
Scorise.com
Marketingrelacji.com
Witrualnemedia.pl
Nadesłał:
Scorise.com
|