Dachser GmbH & Co. KG zmienia formę prawną na SE
Dachser, jeden z wiodących europejskich operatorów logistycznych, zmienił formę prawną na spółkę europejską – Societas Europaea (SE), otwierając nowy rozdział w historii firmy. Rodzinna firma, jaką jest Dachser, nie planuje wprowadzenia akcji spółki do obrotu giełdowego.
Dzięki nowoczesnej strukturze holdingowej forma prawna SE oferuje firmie rodzinnej Dachser idealne warunki do połączenia struktury korporacyjnej z oddziałami niemieckimi i za granicą. W przyszłości w Niemczech będzie obowiązywała nazwa Dachser SE, natomiast nazwy organizacji funkcjonujących na innych rynkach pozostaną bez zmian.
Nowa forma prawna firmy nie jest związana z żadną zmianą w strukturze akcjonariatu. Nie będzie emisji akcji spółki do obrotu giełdowego, ani żadni zewnętrzni inwestorzy nie nabędą udziałów firmy. CEO Dachser Bernhard Simon wyjaśnia: Zmieniamy formę prawną aby dopasować ją do naszej globalnej strategii rozwoju i tym samym otworzyć drogę do przyszłości. Dachser jest odnoszącą sukcesy firmą rodzinną i taką pozostanie w przyszłości.
Dotychczasowy zarząd będzie nadal działać jako rada nadzorcza w Dachser SE.
Struktura zarządzania i organizacji: bliskość klienta i zdecentralizowany proces podejmowania decyzji
W Dachser Group SE & Co. KG funkcje zarządzające i kontrolne na poziomie globalnym spółki realizować będą zarząd i osoby piastujące najwyższe stanowiska w firmie. Zarząd tworzą: prezes zarządu Bernhard Simon (CEO), wiceprezes Michael Schilling (COO Road Logistics), Thomas Reuter (COO Air & Sea Logistics) i Burkhard Eling (CFO).
Osiem działów operacyjnych, które są prowadzone przez dyrektorów zarządzających będą odpowiadać przed zarządem Dachser SE. Z wyjątkiem dywizji Dachser Food Logistics, którą nadal zarządzać będzie Alfred Miller, jednostki te zostały wydzielone według regionów: Niemcy, Europa Północna i Środkowa, Francja i Maghreb oraz Półwysep Iberyjski dla transportu drogowego, a także EMEA, Ameryka Północna i Południowa oraz Azja Pacyficzna dla transportu lotniczego i morskiego. Podział na osiem działów operacyjnych wzmocni naszą zdecentralizowaną strategię biznesową, dając możliwość jeszcze szybszego i bardziej elastycznego podejmowania decyzji. Pozwoli to nam także jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych klientów – powiedział Bernhard Simon.
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|