Dachser zachęca klientów do e-faktury


Dachser zachęca klientów do e-faktury
2013-09-23
Dachser, działający globalnie operator logistyczny, zachęca do korzystania z e-faktury. Firma rozpoczyna właśnie wśród swoich klientów kampanię informacyjną, w której przedstawia zalety tego nowoczesnego i ekonomicznego sposobu przesyłania dokumentów.
Dachser dużą wagę przywiązuje do ochrony środowiska i społecznej odpowiedzialności biznesu. Firma stosuje wiele innowacyjnych proekologicznych rozwiązań, służących jednocześnie optymalizacji procesów oraz kosztów. Jednym z nich jest e-faktura, którą operator oferuje klientom w Polsce od września 2012 roku. Jednak ponieważ obecnie tylko 10 proc. faktur jest wystawianych w postaci elektronicznej, w Dachser zaplanowano kampanię informacyjną, opartą m.in. na mailingu do klientów oraz działaniach internetowych, której celem jest bezpośrednie dotarcie do zainteresowanych klientów.
„Elektroniczna faktura bezpośrednio wpływa na usprawnienie procesów w firmie oraz obniżenie kosztów. Ma także korzystny wpływ na środowisko naturalne. Poza tym zależy nam, żeby klienci Dachser w Polsce – tak jak w innych krajach Europy Zachodniej – korzystali z niewątpliwych zalet tego sposobu komunikacji”  – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.
Ochrona środowiska i nowoczesność
Według danych Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan*, w Polsce produkuje się do 1,5 mld faktur rocznie, na co potrzeba 7.500 ton papieru (licząc tylko jedną kartkę papieru na jedną fakturę), Każdego roku w związku z tym wycina się 127 hektarów lasów i 255 tys. drzew. Wycięty fragment lasu potrzebuje minimum 10 lat na odbudowę. Gdyby przedsiębiorcy w Polsce zaczęli stosować faktury w formie elektronicznej na większą skalę, ocalałby niejeden las.
„Faktura w postaci elektronicznej, oprócz oczywistych zalet, lepiej pasuje do dzisiejszych realiów niż druk, który staje się archaiczny. Nawet małe przedsiębiorstwa doceniają cyfrowy obieg dokumentów oraz wykorzystanie najnowszych technologii” – przekonuje Grzegorz Lichocik.
Bezpieczeństwo i wygoda
Ponieważ e-faktura jest dostępna już na drugi dzień po wystawieniu, skrócony jest czas oczekiwania na rachunki. Klienci Dachser, decydując się na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej, mogą sami wybrać jeden ze sposobów otrzymania rachunku. Wykorzystywane są tutaj poczta elektroniczna oraz platforma eLogistics, w której klienci po zalogowaniu mają dostęp również do faktur.
„Mimo że od początku 2013 roku w Polsce nie ma obowiązku poświadczania faktury podpisem elektronicznym, jest to bardzo bezpieczna forma dokumentacji – dostęp do systemu, w którym przechowywane są dokumenty chroniony jest hasłem, oraz dodatkowo protokołem SSL” – mówi Grzegorz Lichocik. „Taka faktura jest tak samo ważna i wiarygodna, jak jej tradycyjny, drukowany odpowiednik. Wiarygodność zapewniają autentyczność źródła, integralność treści oraz czytelność” – dodaje. Faktury w formie elektronicznej opłaca się jednym kliknięciem, bez konieczności przepisywania danych. Takie dokumenty można bez ponoszenia dodatkowych kosztów kopiować i archiwizować na dowolnych nośnikach, a dostęp do bazy faktur jest możliwy z każdego miejsca, o dowolnej porze.
Oszczędność
Korzystanie z e-faktur minimalizuje zużycie papieru. Oszczędzamy w ten sposób nie tylko papier i miejsce na półkach, ale również trudne w utylizacji kartridże i tonery do drukarek. Brak konieczności wysyłki wszystkich drukowanych dokumentów jest także znaczącą oszczędnością, również jeśli chodzi o czas. Według danych PKPP Lewiatan* przejście firmy na stosowanie e-faktur może zredukować koszty fakturowania nawet o 80 proc.
W 2012 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,41 miliarda euro, zatrudniając 21 650 pracowników w 347 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,8 milionów przesyłek o łącznej wadze 37,46 milionów ton.
* www.wybieramefaktury.pl

Nadesłał:

katarzyna.prochniak@globalbrand.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl