Datalogic Mobile otrzymuje nagrodę Frost&Sullivan za innowacyjność
Firma Datalogic Mobile została uhonorowana prestiżową nagrodą przyznawaną przez Frost & Sullivan za „Wybitne osiągnięcia w dziedzinie Informacji, Komunikacji i Technologii 2008” w kategorii „Najbardziej Innowacyjnego Produktu w 2008 roku” za produkt do robienia zakupów Joya... ... z rozwiązaniem ShopevolutionTM.
Międzynarodowa firma konsultingowa Frost & Sullivan uhonorowała Datalogic Mobile prestiżową nagrodą za „Wybitne osiągnięcia w dziedzinie Informacji, Komunikacji i Technologii 2008". Nagroda jest przyznawana corocznie firmom, które przyczyniły się do znaczącego rozwoju przemysłu, produktów i usług. Datalogic Mobile otrzymała tą nagrodę również w uznaniu jej wkładu w inwestycje w badania i rozwój produktów. Nagrody Frost & Sullivan są przyznawane firmom na całym świecie za wybitne osiągnięcia i znakomite wyniki w dziedzinach: innowacyjność technologiczna, strategiczny rozwój produktu, przywództwo i obsługa klienta.
„Zintegrowany i innowacyjny produkt Datalogic: JoyaTM z ShopevolutionTM to nowa jakość na rynku sprzedaży detalicznej. Ten nowoczesny nośnik technologii cyfrowej przyczynia się do podnoszenia lojalności klientów i znacznej redukcji kosztów prowadzenia działalności przez supermarkety" - powiedział Rufus Connell, dyrektor ds. badań Frost & Sullivan. „Datalogic stworzył szczegółową strategię, w ramach której, nie tylko oferuje konkurencyjny zestaw innowacyjnego produktu i rozwiązania w miejscu zakupu, ale również osiągnął spektakularny wzrost na niezwykle konkurencyjnym i rozwijającym się rynku" - dodał Rufus Connell.
„Nagroda Frost & Sullivan za „Najbardziej Innowacyjny Produkt" jest dowodem znaczącego wpływu, jaki wywiera JoyaTM z ShopevolutionTM na rynek sprzedaży detalicznej" - podkreśla Gian Paolo Fedrigo, dyrektor generalny Datalogic Mobile.
JOYATM, NOWY SPOSÓB NA ZAKUPY
JoyaTM, produkt Datalogic, wyrósł bezpośrednio z nowej idei zakupów, które są jednocześnie rozrywką i pozyskiwaniem informacji. Dzięki temu interaktywnemu urządzeniu, wymagający klienci, mają dostęp do wielu informacji m.in. o cechach produktów, ich zawartości odżywczej, cenach, promocjach i ofertach specjalnych. Dzięki skanowaniu wykonywanemu samodzielnie przez klienta zakupy odbywają się jeszcze szybciej, a sam proces jest lepiej dostosowany do jego indywidualnych potrzeb. Rezultatem jest zwiększenie osobistego zaangażowania i zadowolenia klienta. Dzięki technologii Bluetooth, ze stacji oznaczonych logo JoyaTM można ściągnąć zdjęcia, filmy reklamowe oraz gry video i umieścić je na półkach, wzdłuż przejść w supermarkecie.
JoyaTM stanowi również skuteczne narzędzie proximity marketingu (bezprzewodowej dystrybucji elektronicznych treści promocyjnych o określonym zasięgu). Posługując się JoyaTM można monitorować zwyczaje klientów, historię zakupów i oczekiwania. Uzyskane w ten sposób informacje mogą posłużyć do stworzenia bezpośrednich przekazów o indywidualnym charakterze, które będą miały znacznie większy wpływ niż tradycyjna komunikacja marketingowa. JoyaTM jest więc skutecznym i innowacyjnym narzędziem, które poprawia komunikację między sprzedawcami a klientami, pomagając klientom przy wyborze towarów. Dzięki JoyaTM klienci mogą z kolei przekazać sprzedawcom informacje o swoich potrzebach i uwagach: zarówno z domu, za pośrednictwem Internetu, jak i z supermarketu, za pośrednictwem mikrofonu umieszczonego w JoyaTM. Ma to niewątpliwie wpływ na zwiększenie sprzedaży i zysków.
ROZWIĄZANIE SHOPEVOLUTIONTM
ShopevolutionTM jest innowacyjnym i zintegrowanym rozwiązaniem firmy Datalogic do samodzielnych zakupów, z pomocą urządzenia JoyaTM, jako ulubionego narzędzia konsumentów w sklepie. Zwiększa zadowolenie klienta, wzmacnia jego lojalność, zwiększa wartość zakupów i ich częstotliwość. Samodzielne zakupy są prostsze i szybsze, ponieważ klienci osobiście skanują kody kreskowe na towarach, które chcą kupić. Mają w związku z tym więcej czasu na wybieranie towarów, zamiast stać w kolejce do kasy. Statystyki i badania sektorowe pokazały, że nowy trend w zakupach potwierdza uznanie klientów dla innowacyjnych technologii mających na celu ograniczenie kolejek do kasy. Z systemu ShopevolutionTM w Europie korzysta już ponad 300 sklepów.
ZAANGAŻOWANIE W TECHNOLOGIĘ
Rzeczywiste i trwałe zaangażowanie potwierdzają patenty przyznane Datalogic: m.in. na projekt JoyaTM, na samodzielne skanowanie, na wykorzystanie JoyaTM do realizowania płatności i do wymiany informacji między JoyaTM a przenośnymi telefonami. Datalogic Mobile przeznaczyła 15,5 miliona euro na rozwój produktów i rozwiązań dla sektora detalicznego.
NAGRODA DLA „NAJBARDZIEJ INNOWACYJNEGO PRODUKTU 2008" FROST & SULLIVAN
Nagroda Frost & Sullivan za „Najlepsze Praktyki" jest przyznawana firmom w wielu sektorach rynku na całym świecie, w uznaniu dla ich wybitnych osiągnięć i znakomitych wyników w dziedzinach takich jak: technologiczna innowacyjność, strategiczny rozwój produktu, obsługa klienta i przywództwo.
Podejmując decyzję, którym firmom przyznać nagrodę, analitycy Frost & Sullivan porównują uczestników rynku i wyniki korzystając ze szczegółowych wywiadów i wszechstronnych analiz, których przedmiotem są inwestycje w badania i rozwój. Firmy są kolejno sprawdzane pod kątem stopnia ich innowacyjności i zadowolenia klienta, liczby nowych produktów wprowadzonych na rynek i liczby produktów udoskonalonych. Nagrody przyznawane są firmom, które rozpoznały nowe tendencje zanim te stały się standardami na rynku i które opracowały nowoczesne technologie przyczyniające się przyszłych osiągnięć.
Istnieją określone kryteria ostatecznego wyboru konkurentów do nagrody na danym rynku. Zdobywca tej nagrody jest wybierany na podstawie wyników uzyskanych w jednej lub kilku z poniższych kategorii:
- Znaczenie nowych produktów dla odpowiedniego sektora rynku
- Konkurencyjna pozycja nowych produktów w odpowiednim sektorze rynku
- Innowacyjność produktu wynikająca z przełomowych odkryć i unikalnej technologii
- Udział produktu w rynku
- Wartość dodana nowego produktu dla konsumenta
- Liczba konkurentów oferujących podobne produkty
FROST & SULLIVAN
Frost & Sullivan jest międzynarodową firmą consultingową. Ponad 800 analityków rynku stale monitoruje i analizuje rynki światowe i regionalne, rejestruje ekonomiczne i demograficzne czynniki w poszczególnych krajach. Współpracuje z najlepszymi firmami przemysłowymi na świecie, wspierając rozwój innowacyjnych strategii przez ponad 40 lat. Frost & Sullivan obsługuje ponad 1000 światowych i regionalnych firm, inwestorów, dostarczając wszechstronne przemysłowe opracowania łączące analizy rynków, technologii, ekonometrii i demografii.
Więcej informacji o Joya na stronie: http://www.joya.datalogic.com/
Nadesłał:
m.korpusik@mediaconnect.pl
|