Digital Avenue S.A. kupuje Fashionstyle.pl
Digital Avenue, notowana na giełdzie internetowa grupa medialna, podpisała umowę inwestycyjną zakładającą odkupienie większości udziałów w spółce prowadzącej popularną internetową grę dla fascynatek mody – Fashionstyle.pl.
Udziałowcem Spółki i Prezesem Zarządu pozostaje twórca gry – Ola Sitarska, jedna z najbardziej znanych polskich twórczyń startupów, laureatka Startup School i Startup Weekend. To kolejna akwizycja Digital Avenue w tym roku.
Digital Avenue, wydawca największego polskiego serwisu do dzielenia się zdjęciami – Fotosik.pl oraz Styl.fm – jednego z liderów w segmencie serwisów kobiecych o modzie i urodzie oraz Ola Sitarska – założycielka i udziałowiec Fashionstyle.pl planują wspólnie dalszy szybki rozwój Fashionstyle.pl. „W ramach grupy medialnej docierającej do blisko 3 mln realnych użytkowników miesięcznie, taki portal jak mój zyskuje wielką szansę na zdecydowane przyspieszenie dynamiki rozwoju i poprawę wyników finansowych – mówi Ola Sitarska – założycielka i Prezes Zarządu Fashionstyle.pl.
Gry online to dzisiaj jedna z najpopularniejszych form rozrywki przy użyciu komputera zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Wartość rynku gier w internecie ma tendencję wyraźnie rosnącą. Według raportu firmy Gartner rynek gier MMO ma zwiększyć swoją wartość do 2015 roku o ponad 230% w porównaniu z bieżącym rokiem. Różnorodność, łatwość dostępu i kontakt z innymi graczami online stanowią o sile przebicia gier internetowych. Rozrywka w sieci umożliwia szybszy i łatwy kontakt z graczami, co może stać się poważnym argumentem przeciwko pudełkowym aplikacjom i komputerowym grom offline. Motorem napędowym wzrostu na tym ryku jest dynamiczny rozwój Internetu, a także innowacje w grach, które przyciągają użytkowników obu płci i różnych grup wiekowych. W Fashionstyle.pl gracz ma ogromne pole do popisu. Na chwilę przenosi się w internetowy świat mody. W świecie online może zrobić wszystko to, co w rzeczywistości nie byłoby tak szybko możliwe.
„Dzięki tej akwizycji powiększamy portfolio Grupy Styl.fm o ciekawy, bardzo szybko rozwijający się oraz co ważne rentowny portal dla kobiecej grupy docelowej, w której Digital Avenue osiąga najlepszą oglądalność i wyniki finansowe. Planujemy że rozwój Fashionstyle znacząco wpłynie na dynamikę wzrostu Digital Avenue w tym segmencie” – dodaje Piotr Wąsowski – prezes zarządu Digital Avenue. To kolejna akwizycja giełdowej spółki w ostatnim czasie. Do grupy Styl.fm dołączyły także portal kulinarny – przepisy-kuchenne, portal randkowy – jakja.pl oraz portale dla kobiet i rodziców: naobcasach.pl i tik-tak.pl. Grupa planuje dalsze przejęcia w segmencie lifestyle.
Fashionstyle.pl to ponad 250 000 zarejestrowanych graczek, które generują blisko 6 milionów odsłon miesięcznie. Serwis skierowany jest do młodych miłośniczek mody. Użytkowniczki mogą zostać wirtualnymi projektantkami lub modelkami, produkować ubrania, zarabiać wirtualne pieniądze, dyskutować o najnowszych trendach.
…………………………………………………………..……………………………………………………….…………………………
Digital Avenue S.A. to grupa kapitałowa skupiająca spółki internetowe działające w sektorach: lifestyle i rozrywka. Stawia sobie za cel rozwój i zwiększanie wartości swoich przedsięwzięć poprzez dostarczanie treści, usług, rozrywki i nowych rozwiązań na portalach tematycznie związanych z szeroko pojętym stylem życia.
Digital Avenue S.A. zarządza marką – Styl.fm. Jest to grupa portali i usług internetowych skupiająca innowacyjne projekty internetowe i mobilne, wokół których budowane są wirtualne społeczności. Swoim zasięgiem obejmuje już blisko 3 miliony użytkowników.
Portale należące do Digital Avenue S.A. skupiają już blisko 3 mln użytkowników i grupa ta stale wzrasta. Liczba odsłon sięga ok. 50 mln, a liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła już 1,5 mln osób.
Strategia Spółki zakłada realizacje przedsięwzięć na bazie już istniejących aktywów, a także poprzez przejęcia serwisów internetowych w kategoriach tematycznych związanych ze Stylem Życia i Rozrywką, przy ciągłym poszerzaniu funkcjonalności i jakości posiadanych już w swojej grupie portali.
Celem Spółki jest osiągnięcie pozycji lidera w zakresie rozrywki internetowej poprzez dotarcie do jak największej liczby użytkowników, dostarczanie im wysokiej jakości kontentu oraz usług internetowych.
Digital Avenue to spółka, która jako jedna z pierwszych zadebiutowała na rynku NewConnect warszawskiej giełdy w sierpniu 2007 roku.