Digital i luksus – gwarancja sukcesu


Digital i luksus – gwarancja sukcesu
2018-07-09
Reklama luksusowa na dobre przeniosła się do mediów cyfrowych. Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Zenith, w tym roku w Internecie pojawi się o 33% więcej reklam premium w stosunku do 2017. Jak będzie wyglądać luksus online w przyszłości? O tym Marcin Rupiński, CEO Royal Ad.

 

Luksus częścią świata digital

Według raportu Zenith, to właśnie reklama cyfrowa głównie napędza sprzedaż dóbr luksusowych. Eksperci przewidują także, że w latach 2017-2019 wydatki na reklamę segmentu premium wzrosną o 886 mln dolarów. Tym samym reklama telewizyjna wzrośnie o 27 mln, kinowa o 21 mln, a radiowa o 2 miliony dolarów. Według ekspertów, za dwa lata dobra luksusowe zagospodarują 35% digitalu.

Odbiorcy marek premium

Konsumenci dóbr luksusowych coraz częściej dokonują decyzji zakupowych za pośrednictwem kanałów online. Finalizacja nie zawsze odbywa się w Internecie, jednak jest on miejscem, w którym podejmowana jest decyzja zakupowa. Wyniki najnowszych badań dotyczących intencji zakupowych konsumentów dóbr segmentu premium skłaniają ich producentów i sprzedawców do przeznaczania większości budżetów reklamowych na działania w digitalu. Zenith prognozuje, że producenci luksusowych samochodów wydadzą aż 39% swoich budżetów na reklamę cyfrową. Kolejno za nimi znajdą się producenci zegarków i biżuterii (28%), perfum i kosmetyków (27%) oraz luksusowej odzieży (13%). W wydatkach na reklamę online na prowadzeniu znajduje się branża hotelarska, ponieważ większość konsumentów, właśnie w sieci szuka informacji o luksusowych hotelach, restauracjach, klubach czy spa i tam też dokonuje rezerwacji oraz zakupu. Według raportu, w tym roku do sieci trafi 50% nakładów na reklamę dóbr i usług tej branży.

Największe rynki

W 2017 roku, w Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę dóbr luksusowych osiągnęły 5,2 mld dolarów, tym samym plasując tamtejszy rynek na pozycji lidera. Na drugim miejscu znalazły się Chiny, z wartością rynku reklamy marek luksusowych wynoszącą 2,1 mld dolarów. Spośród wszystkich krajów, które wskazano w raporcie, udziału w łącznych wydatkach na reklamę dóbr luksusowych Chin i USA wyniósł 61%. Chiny także mogą pochwalić się najbardziej zaawansowanym cyfrowo rynkiem reklamy, w którym w ubiegłym roku udział online wyniósł 53%, a zgodnie z prognozami w 2019 osiągnie 68%.

Jak wynika z raportu Luxury Advertising Expenditure Forecast 2018, w ubiegłym roku, 57% budżetów reklamowych trafiło do prasy, natomiast przewiduje się, że w 2019 będzie to 55%. Do tej pory większość marek premium docierała do konsumentów za pomocą ekskluzywnych tytułów prasowych. Reklamy online traktowano sceptycznie, ze względu na niskiej jakości kontent prezentowany w Internecie. Obecnie, rozwój formatów reklamowych dostępnych w sieci, coraz wyższa jakość prezentowanych treści, personalizacja przekazu, a także możliwość bardziej precyzyjnego dotarcia do klienta chociażby za pomocą reklamy w modelu programmatic sprawiają, że marki mogą bardziej efektywnie docierać do konsumentów przy jednoczesnym zachowaniu ekskluzywności.

W najbliższych latach, również polski rynek reklamy online dóbr luksusowych będzie rósł w siłę. Marki, chcąc dotrzeć z przekazem do jak największego i najodpowiedniejszego grona odbiorców, będą musiały dostosować się do preferencji klientów, których aktywność w większości koncentruje się na kanałach online. Zenith szacuje, że 40% konsumentów przed dokonaniem zakupu zapoznaje się z produktem w Internecie, natomiast komunikacja online wpływa na przeszło 60% decyzji zakupowych konsumentów dóbr luksusowych. To solidne dane, których nie należy bagatelizować.

Autor: Marcin Rupiński, CEO Royal Ad.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl