Dni Zgranych z naturą – Kompania Piwowarska celebruje ogłoszenie Raportu zrównoważonego rozwoju 2012
Kompania Piwowarska już po raz siódmy opublikowała Raport zrównoważonego rozwoju, informujący o postępach w realizacji 10 priorytetów firmy. W tym roku celebrowała to w niezwykły sposób, organizując dla pracowników cykl happeningów ekologicznych pod hasłem Zgrani z naturą.
Ogłoszenie Raportu zrównoważonego rozwoju to dla Kompanii Piwowarskiej jeden z najważniejszych momentów w roku, dlatego zasługuje na wyjątkową oprawę. W tym roku firma postanowiła odejść od konwencjonalnych sposobów na zakomunikowanie tego wydarzenia, np. podczas konferencji prasowej, i skupić się na pracownikach. KP szczególną wagę przykłada do czterech z dziesięciu priorytetów zrównoważonego rozwoju, które dotyczą kwestii środowiskowych:
· zwiększanie produkcji piwa przy wykorzystaniu mniejszej ilości wody,
· zmniejszenie zużycia energii i emisji dwutlenku węgla,
· odzysk i recykling odpadów opakowaniowych,
· optymalizacja procesu gospodarki odpadami.
Chcąc wyeksponować ten aspekt swojej działalności, Kompania Piwowarska opracowała koncepcję dedykowanych pracownikom ekologicznych happeningów pod hasłem Dni Zgranych z naturą.
Jabłka z miętą
Począwszy od 17 października, kolejno w Poznaniu, Tychach, Warszawie i Białymstoku na jeden dzień pojawiała się przyjazna środowisku aranżacja. Scenografia wykonana z ziół i cytrusów, palet, niebarwionych tkanin i szarego papieru była niespodzianką dla pracowników. Dopełnienie nowego wystroju stanowiły rowery, propagujące korzystanie z ekologicznych środków transportu, oraz prysznic, który miał zachęcać do oszczędzania wody. Pomysł zachwycił pracowników KP i wzbudził ogromny entuzjazm.
Recepcja wygląda naprawdę pięknie, wręcz apetycznie, dzięki owocom i ziołom. Chciałabym, żeby tak zostało na zawsze! – śmieje się Aneta Karmelita, asystentka prezesa zarządu KP. – Taka pozytywna akcja sprawia, że łatwo przekonać się do ekologicznego stylu życia i zmienić swoje nawyki.
Największą atrakcją Dni Zgranych z naturą było ośmiu mimów z teatru „Oczy ku niebu”, wcielenia kompanijnych Zielonych Ludków, które od początku towarzyszą akcji Zgrani z naturą. Kompania Piwowarska już od 2007 roku prowadzi ten program edukacji ekologicznej dla pracowników. Zielone Ludki są jego symbolem – widnieją na logotypie i mają własny kącik na wewnętrznym portalu społecznościowym „Małe Piwo”, gdzie edukują pracowników z zakresu ekologii. Podczas happeningów każda para symbolizowała inny priorytet środowiskowy. Ubrani na biało i zielono, z tajemniczymi uśmiechami na twarzach, milczący aktorzy rano witali pracowników KP, wręczając im jabłka, a przez resztę dnia krążyli po całej siedzibie firmy: rozdawali doniczki z ziołami, nalepiali wlepki z zasadami Zgranych z naturą oraz odgrywali scenki na temat proekologicznych zachowań. Podczas tego ekologicznego dnia w KP na specjalnym stoisku ekojazdy można było sprawdzić swój refleks oraz nauczyć się w sposób ekonomiczny i przyjazny środowisku prowadzić samochód.
Na rowerze i z torbą
Jednak komunikacja podczas Dni Zgranych z naturą w oddziałach KP to nie wszystko. Na portalu „Małe Piwo” trwa ekologiczny konkurs, co daje szansę na udział w akcji pracownikom zatrudnionym poza browarami i biurem w Warszawie, np. w centrach dystrybucji. Zadanie konkursowe składa się z trzech części: trzeba przygotować plan wycieczki rowerowej, uwzględniający szczegółowy opis trasy i celu wyprawy, ponadto zaproponować, jak można spędzić czas na ekopikniku, i podać niezbędny ekwipunek. Wszystkie osoby, które zgłoszą swoje ulubione trasy rowerowe, otrzymają torby z bannerów kampanii reklamowych marek KP, zaś autorzy dwóch najlepszych propozycji zostaną nagrodzeni rowerami.
Torby z bannerów ostatnio stały się bardzo modne – są estetyczne, a przede wszystkim unikatowe – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, specjalista ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej. – Jednak nie tylko dlatego postanowiliśmy je uszyć. Znacznie ważniejszy jest dla nas aspekt ekologiczny. Szyjąc siatki czy torby z naszych bannerów, ponownie wykorzystujemy surowiec, który normalnie zostałby zniszczony. W ten sposób chronimy środowisko oraz przedłużamy cykl życia bannerów. Dodatkowo pomagamy ludziom, którym trudno jest znaleźć pracę, bowiem uszycie toreb zleciliśmy Zakładowi Aktywizacji Zawodowej. Dzięki temu każda torba uszyta jest ręcznie i stanowi istne dzieło sztuki.
Wpływ dużych firm na środowisko naturalne jest nieunikniony, należy jednak dołożyć wszelkich starań, aby go zminimalizować. Kompania Piwowarska ma możliwość robić to w dużej skali – w zakresie produkcji i dystrybucji piw, ale także w mniejszej, poprzez codzienne wybory i zachowania pracowników. Akcje takie jak Zgrani z naturą mają uświadomić wszystkim, że nawet drobne gesty mogą przyczynić się do ochrony przyrody.
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Zgrani z naturą
Kompania Piwowarska prowadzi różnorodne akcje skierowane do pracowników, promujące odpowiedzialne podejście do środowiska. Od 2007 roku realizowany jest nowatorski projekt edukacji ekologicznej Zgrani z naturą, który wykorzystuje elementy humoru i w przyjazny sposób uczy, jak dbać o środowisko naturalne. Wspomniany program zachęca pracowników i ich rodziny do działań na rzecz ochrony środowiska w ich najbliższym otoczeniu poprzez zmniejszanie ilości wytwarzanych odpadów i świadomą ich segregację, oszczędzanie wody, energii elektrycznej oraz energii cieplnej – zarówno w pracy, jak i we własnym domu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Wojciech Mrugalski
kierownik ds. komunikacji
wojciech.mrugalski@kp.sabmiller.com
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
fax + 48 61 667 7850
www.kp.pl
Małgorzata Walędzińska-Półtorak
SD Manager
malgorzata.waledzinska-poltorak@kp.sabmiller.com
ul. Mikołowska 5, 43-100 Tychy
tel. +48 32 32 78 415
tel. kom. +48 601 590 618
fax +48 32 32 78 418 www.kp.pl