Dobre wyniki Dachser w 2014 roku
Chociaż finansowe podsumowanie 2014 roku jeszcze trwa, już wiadomo, że będzie on wyjątkowo dobry dla polskiej organizacji Dachser – według wewnętrznych prognoz, firma osiągnie ponad 20-procentowy wzrost przychodów.
„Pomimo nie najlepszych informacji ekonomicznych płynących z rynku niemieckiego, nadal pozostaje on głównym celem dla polskich eksporterów” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. „Kolejnym takim rynkiem są Czechy – na tym kierunku odnotowaliśmy ostatnio jeden z największych wzrostów przewozów drobnicowych. Ten wynik zawdzięczmy bliskości rynków oraz temu, że wielu producentów ulokowanych w Polsce dostarcza swoje wyroby do Czech” – dodaje. Kolejnymi istotnymi rynkami są Francja, Austria i kraje skandynawskie. Dachser realizuje obecnie codzienne połączenia do większości krajów Europy. Najwięcej, bo aż 15 linii codziennie wyjeżdża do Niemiec.
Mijający rok był dla branży TSL wymagający, zwłaszcza dla firm specjalizujących się w przewozach na wschód. „Konflikt ukraińsko-rosyjski spowodował, że niektórzy przewoźnicy znaleźli się w dramatycznej sytuacji. Dla Dachser, którego wschód był jednym z wielu kierunków, sytuacja na wschodzie nie miała znaczącego wpływu na kondycję” – mówi Grzegorz Lichocik.
Co przyniesie 2015?
„W 2015 roku przewidujemy dalszą ekspansję polskiego eksportu oraz nawet dwucyfrowy wzrost wolumenu obsługiwanych przesyłek. Prognozy gospodarcze oraz nastroje wśród naszych klientów napawają nadzieją, że 2015 rok powinien być przynajmniej tak samo dobry jak poprzedni” – podsumowuje Grzegorz Lichocik.
Dachser w Polsce
Firma Dachser zatrudnia obecnie w Polsce 300 pracowników w 8 oddziałach (pod Pruszkowem k. Warszawy, w Warszawie, Strykowie, Szczecinie, Wrocławiu, Gądkach k. Poznania, Sosnowcu k. Katowic i Gdańsku). Firma specjalizuje się w logistyce kontraktowej, magazynowaniu i konfekcjonowaniu towarów oraz usługach transportu ładunków drobnicowych (ładunki częściowe i całopojazdowe), a także logistyce transportu lotniczego i morskiego.
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|