"Doceń polskie"- piąta certyfikacja produktów


"Doceń polskie"- piąta certyfikacja produktów
2012-05-11
16 maja odbędzie się kolejna, piąta już, certyfikacja produktów biorących udział w Ogólnopolskim Programie Promocyjnym „Doceń polskie”. Artykuły spożywcze, którym Loża Ekspertów przyzna najwyższe noty zdobędą certyfikat programu.

Podczas majowego audytu oceniany będzie szeroki asortyment produktów, m.in. herbaty, wody mineralne, przetwory mleczne i warzywne, mięsa, wędliny, dania gotowe, mrożonki, jaja, sosy a nawet pomidory szklarniowe i boczniaki.

Do certyfikacji przystąpią zarówno znani producenci, jak i małe, rodzinne firmy. O godło programu „Doceń polskie” ubiegać się będą m.in. wyroby firm SERTOP, Poltino, ZBYSZKO, Teekanne, Mlektar, Orzech, Społem Kielce, OSM Rokitnianka, ZM Salus, Orico, Aves, Animak, ZM PARUZEL i OSM Skierniewice.

- Program ma bardzo otwarty charakter; może w niej wziąć udział każda firma, bez względu na wielkość i rodzaj produkcji. Udział w certyfikacji jest bezpłatny, toteż mogą do niej przystąpić nawet małe firmy oraz podmioty debiutujące na rynku – wyjaśnia Marek Bielski, organizator Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.

Bacówka Towary Tradycyjne do certyfikacji przystąpi po raz drugi. Podczas pierwszego audytu godło programu przyznano produktowi w słoiku, kiełbasie „Swoja ze Słoja”. Tym razem o certyfikat powalczą produkowane w tym zakładzie pierogi: z mięsem, ruskie i swojskie.

- Udział w programie i zdobycie certyfikatu to dla produktu wzmocnienie jego wartości w oczach klientów. Nasze wyroby są sprzedawane również na rynku eksportowym Niemcy, Francja , Anglia; znak programu pozwala zaakcentować ich pochodzenie – mówi Joanna Skórka z Bacówki Towary Tradycyjne. - Certyfikat potwierdza wysoką jakość produktu i jest przyznawany na podstawie obiektywnej opinii ekspertów. Taka opinia jest cenna dla firmy i klientów – dodaje J. Skórka.

Posiadanie tzw. polskiego akcentu to jeden z podstawowych warunków, które musi spełnić produkt ubiegający się o godło „Doceń polskie”. Polskim akcentem może być bazowanie na rodzimych składnikach, tradycyjna receptura czy wytwarzanie artykułu na terenie naszego kraju. Wyroby, które spełnią to kryterium oceniane są przez niezależnych specjalistów. Lożę Ekspertów tworzą: Mirek Drewniak (przewodniczący Loży, członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni), Celina Nierodkiewicz (ekspert ds. jakości, sekretarz Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP), Zbigniew Kurleto (członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni), Jarosław Kujawa (Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi) oraz Katarzyna Salomon, która reprezentuje organizatorów programu.

Przy ocenie artykułów spożywczych Loża bierze pod uwagę kilka aspektów. Są to: smak i wygląd produktu oraz stosunek jakości wyrobu do jego ceny. Produkty, które zdobędą wysokie noty otrzymują godło „Doceń polskie”. Artykułom, które zyskają maksymalną liczbę punktów przyznawany jest dodatkowo tytuł TOP PRODUKT.

Dotychczas certyfikat „Doceń polskie” przyznano blisko 280 produktom, spośród których aż 47 uhonorowano tytułem TOP PRODUKT.

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
Program „Doceń polskie” ma na celu promocję wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się eksperci, reprezentujący m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Fundację Klubu Szefów Kuchni, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Związek Polskie Mięso czy Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.
Honorowy patronat nad programem „Doceń polskie” sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Nadesłał:

Adventure Media

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl