Docenieni za wyrównywanie szans


Docenieni za wyrównywanie szans
2011-03-04
Druga odsłona kampanii społecznej „Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze” została pozytywnie oceniona przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i zakwalifikowana do 9. edycji raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki 2010”. Partnerem akcji jest ING Real Estate Development.

- To dla nas wielkie wyróżnienie, ponieważ do raportu trafiają tylko najciekawsze i najlepsze praktyki promujące w Polsce odpowiedzialny biznes - mówi Piotr Wodzyński, prezes ING Real Estate Development. - Angażując się w projekt miniatur oraz specjalną stronę internetową Dotknijwroclawia.pl, byliśmy głęboko przekonani, że warto wspierać tak ciekawe inicjatywy mające na celu wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych sensorycznie. Z drugiej strony miniatury służą celom edukacyjnym i wzbogacają przestrzeń miejską, co również jest nam niezwykle bliskie.

Wpisanie kampanii - wymyślonej przez Wrocławski Sejmik Osób Niepełnosprawnych i realizowanej wspólnie z deweloperem apartamentowca Thespian - jest zarówno nobilitacją, jak i możliwością zaprezentowania jej szerokiemu gronu osób zainteresowanych działalnością na rzecz społeczności. W przygotowywanym co roku zestawieniu Forum Odpowiedzialnego Biznesu podsumowuje najbardziej interesujące działania podejmowane w Polsce przez firmy oraz instytucje w ramach tzw. CSR, czyli odpowiedzialnego biznesu (ang. corporate social responsibility). Mogą one dotyczyć różnych aspektów, m.in. środowiska, zarządzania, miejsca pracy czy rynku. Zgłoszona przez ING Real Estate Development kampania związana jest z obszarem wsparcia społecznego - jej odbiorcami są przede wszystkim osoby niewidome i niedowidzące, ale również dzieci i młodzież czy odwiedzający Wrocław turyści.

Druga odsłona kampanii społecznej „Zobaczyć przez dotyk - Wrocław w miniaturze" rozpoczęła się 3 grudnia 2010 roku. Trwać będzie przez dwanaście miesięcy, a obejmuje zrealizowanie i ustawienie trzech miniatur wartościowych budynków Wrocławia. Wykonane z brązu w skali 1:100 modele klasycystycznej Opery Wrocławskiej, gotyckiego kościoła p.w. św. Elżbiety Węgierskiej oraz nowoczesnego apartamentowca Thespian mają pomóc osobom niewidomym w poznawaniu dotykiem otaczającego ich świata.   

Inauguracją drugiej odsłony kampanii było odsłonięcie miniatury Opery Wrocławskiej w grudniu 2010 roku oraz uruchomienie specjalnej witryny www.dotknijwroclawia.pl, dedykowanej osobom niewidomym i niedowidzącym, a poświęconej miniaturom i atrakcjom Wrocławia dostępnym dla ludzi niepełnosprawnych sensorycznie. Takiej witryny nie posiada jeszcze żadne miasto w Polsce!

Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest pierwszą i jedyną organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób.
Jest stowarzyszeniem mającym status organizacji pożytku publicznego, a powstało w 2000 roku z inicjatywy środowisk gospodarczych, akademickich i pozarządowych.

Kampania pojawi się w elektronicznej oraz papierowej wersji raportu, który zostanie ogłoszony 31 marca br.

Nadesłał:

izastraczek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl