Dominacja SEAT-a w WTCC
Po raz pierwszy w historii wyścigi Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych zostaną rozegrane w Maroku - kraju, który nie był gospodarzem punktowanych zawodów światowej rangi od czasu Grand Prix Maroka Formuły 1 w 1958 roku.
WTCC wkraczają do nowych krajów i na nowe kontynenty, a dzięki spotkaniu zaplanowanemu na 2 i 3 maja Maroko po raz kolejny znajdzie się w centrum międzynarodowej uwagi.
Spotkanie oczekiwane z dużą niecierpliwością będzie niemałym wyzwaniem dla zespołu SEAT Sport, ponieważ wyścigi zostaną rozegrane na nowym torze miejskim.
Marrakesz będzie gościł uczestników trzeciego spotkania bieżącego sezonu. Nie jest niespodzianką, że mieszkańcy miasta będą gorąco kibicować Mehdiemu Bennani - marokańskiemu kierowcy, który jako pierwszy Afrykańczyk wystartuje w wyścigu WTCC. Bennani reprezentuje zespół Exagon i ma do dyspozycji samochód SEAT Leon WTCC.
Seat uruchamia serwis informacyjny o WTCC dla kibiców
Począwszy od spotkania w Marrakeszu SEAT Sport będzie zwiększał intensywność kontaktu z entuzjastami wyścigów za pośrednictwem serwisu Twitter - jednego z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych w Internecie. SEAT Sport uruchomił własny kanał informacyjny pod adresem www.twitter.com/seatsport.
Na ekranie komputera, a nawet telefonu komórkowego można przeglądać wiadomości dotyczące zespołu, wyniki wyścigów oraz zapoznać się z wypowiedziami kierowców.
SEAT dominuje w ogólnej klasyfikacji Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych po zwycięstwach na meksykańskim torze w Puebla, gdzie w marcu odbyła się druga runda tegorocznych WTCC. Liderzy klasyfikacji mistrzowskiej Rickard Rydell i Yvan Muller odnieśli bezapelacyjne zwycięstwo prowadząc samochody SEAT Leon TDI i dając stały odpór nieustannie atakującym zawodnikom z BMW - Augusto Farfusowi i Andy'emu Priaulx.
W dwóch wyścigach Gabriele Tarquini zajął miejsca odpowiednio szóste i ósme, a Tiago Monteiro nie zdołał uzyskać ani jednego punktu, ponieważ musiał opuścić tor po przebiciu opony. Jordi Gené dwukrotne finiszował jako siódmy - mimo problemów ze skrzynią biegów w połowie pierwszego wyścigu.
Rickard Rydell: "Jestem naprawdę zadowolony z wyników - nie tylko z moich, ale także z sukcesu całego zespołu, który zdobył cenne punkty. Myślę, że wykonaliśmy wspólnie wspaniałą pracę, przezwyciężając nawet handicap, który miał BMW startując z pole position w pierwszym wyścigu. Czułem się fantastycznie, mogąc dwa raz stanąć na podium i mając na koncie pierwszy wygrany wyścig".
Klasyfikacja Mistrzostw Świata
KIEROWCY:
1. Y. Muller (SEAT), 30 p.
1. R. Rydell (SEAT), 30 p.
3. A. Farfus (BMW), 20 p.
4. G. Tarquini (SEAT), 19 p.
5. J. Gené (SEAT), 18 p.
6. A. Priaulx (BMW), 16 p.
KONSTRUKTORZY:
1. SEAT, 67 p.
2. BMW, 49 p.
3. Chevrolet, 20 p.
4. Lada, 18 p.
SEAT wchodzi w skład Audi Brand Group. Z dniem 1 stycznia 2002r. koncern Volkswagena został podzielony na 2 grupy - do pierwszej grupy trafiły modele klasyczne, do drugiej samochody o sportowym duchu. W grupie o charakterze sportowym znalazł swe miejsce SEAT. Stojąc obok Audi i Lamborghini, zachował własną tożsamość - swoisty śródziemnomorski charakter oraz nowoczesność w formie i stylizacji nadwozi. SEAT technologicznie bazuje na rozwiązaniach zastosowanych i sprawdzonych w modelach Audi.
Nadesłał:
ap
|