Doskonałość w filiżance
Producent kawy illy, od blisko 20 lat prezentuje kultową już dziś filiżankę illycaffe w kolejnych limitowanych odsłonach, przygotowywanych przez najznakomitszych twórców sztuki i kultury. Tym razem autorem porcelanowego dzieła illy jest niemiecki artysta Tobias Rehberger.
W 1992 roku, dzięki włoskiemu projektantowi Matteo Thun, światło dzienne ujrzała biała filiżanka illy z charakterystycznym kolistym uchwytem. W ten sposób powstał klasyczny, rozpoznawalny na całym świcie, dokonały kształt illy.
W następnych latach wielcy, współcześni mistrzowie na jego bazie tworzyli miniaturowe działa sztuki, tworząc ekskluzywne serie filiżanek. Wśród artystów współpracujących z illy znaleźli się m.in. młody, ale już doceniany architekt Rufus Willis, czołowy przedstawiciel arte povera Jannis Kounelli, ceniony rzeźbiarz i rysownik Jan Fabre, wybitny fotograf Sebastiao Salgado, kultowy twórca pop – artu James Rosenquist, a także Francis Ford Coppola, czy Federico Fellini, których nie trzeba nikomu przedstawiać. Swój wkład w galerię illy miał także Pedro Almadovar. Ilustracje z jego najpopularniejszych filmów ozdobiły jedną z kolekcji filiżanek, które dziś już są nie do kupienia, a wśród kolekcjonerów i koneserów kawowej sztuki stały się poszukiwanymi eksponatami.
Najnowsza limitowana edycja filiżanek illy Art Collection 2010 została zaprojektowana przez niemieckiego artystę Tobiasa Rehbergera, laureata Biennale di Venezia z 2009 roku.
W kolekcji znalazły się zarówno filiżanki do espresso, jak i do cappuccino. Kosztują od 40 do 50 zł za sztukę. Dostępne są w firmowej kawiarni illy Espressamente na Marszałkowskiej 62 w Warszawie, w wybranych sklepach, bądź bezpośrednio u dystrybutora illy w firmie NORTH COAST.
Firma illycaffè założona w 1933 roku przez Francesco Illy produkuje i sprzedaje wyjątkową, wysokiej jakości mieszankę kawy z 9 rodzajów czystej Arabiki. Delikatna równowaga składników pochodzących z Ameryki Środkowej i Południowej, Indii oraz Afryki tworzy niepowtarzalny smak illy, zawsze identyczny w każdym miejscu na ziemi. Mieszanka illy przeznaczona jest głównie dla sektora Ho.Re.Ca., ale również dla sektora gospodarstw domowych i biurowych. Jest obecnie sprzedawana na wszystkich kontynentach, w 140 krajach oraz serwowana w ponad 50 000 najlepszych restauracjach i coffee barach na świecie. Dystrybucją illy w Polsce zajmuje się firma North Coast.
Nadesłał:
poprostu
|