DS jako nowoczesny system komunikacji
Digital Signage choć brzmi skomplikowanie jest prostym a także nowoczesnym i prestiżowym rozwiązaniem emisji treści informacyjnych oraz reklamowych.
Systemy DS pozwalają na emisję treści dostosowanej do miejsca, czasu oraz rodzaju grupy docelowej. Jest to doskonała metoda na nową jakość komunikacji pomiędzy nadawcą a jego klientem.
DS jest alternatywą dla mediów, na które nikt już nie zwraca uwagi, są nowszą, ciekawszą formą billboardu, plakatu czy baneru. Dobrze przemyślany, ciekawy kontent, odpowiednia lokalizacja potrafią zdziałać cuda. Takie połączenie pozwala na dotarcie do wybranej grupy docelowej. Systemy digital signage są bardzo proste w obsłudze. Do administracji treści oraz pracy wszystkich nośników w sieci (która może być naprawdę duża i rozległa) wykorzystywane jest oprogramowanie dostępne z poziomu przeglądarki. Takie oprogramowanie pozwala zaledwie jednej osobie kierować rozległą siecią nośników, z których każdy może wyświetlać inną treść, niezależnie od reszty monitorów.
Digital Signage często nazywany jest „cyfrowym wyjściem z domu” lub jest określany mianem DOOH – digital out of home. Niektórzy mogą się również spotkać z określeniem „narrowcasting”, która też dotyczy tego systemu.
Na system digital signage składają się wyświetlacze elektroniczne (monitory LCD, led, plazma, itp.) na których emitowane są treści informacyjne oraz reklamowe. Sieć nośników może być bardzo rozległa. Wszystkie ekrany podłączone są do serwera, na którym trzymany jest kontent oraz ustawienia nośników. Sieć monitorów, jeżeli jest ona niewielka, może być połączona zwykłą siecią komputerową, natomiast w przypadku, gdy mamy do czynienia rozległą siecią, nośniki połączone są z serwerem przy pomocy sieci internetowej z przepustowością dostosowaną do wymagań danego systemu.