Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Tęczowy Ogród


Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Tęczowy Ogród
2011-01-19
Wiosną rozpocznie się nabór do szkół podstawowych na rok szkolny 2011/2012. Rodzice sześcio- i siedmiolatków staną przed decyzją o wyborze szkoły, która zapewni ich dzieciom najlepszą edukację. Prezentujemy ofertę Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Tęczowy Ogród zlokalizowanej na warszawskim Mokotowie.

Niepubliczna Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Tęczowy Ogród działa w oparciu o autorski program edukacji dwujęzycznej, stanowiący kontynuację programu realizowanego w przedszkolach Tęczowy Ogród.

Dziesięcioletnia tradycja nauczania dwujęzycznego, sprawdzony zespół pedagogów, wielokulturowość oraz realizacja europejskich projektów edukacyjnych wyróżniają ją na tle podobnych placówek. Szkoła zapewnia uczniom dwujęzyczny program nauczania, mało liczne klasy, indywidualne podejście do nauczania, system wspierania zdolności ucznia, szeroką ofertę kółek zainteresowań i zajęć dodatkowych, wycieczki, program reedukacyjny, a także pełne wyżywienie.
Misją szkoły jest wszechstronny rozwój uczniów, wychowanie i nauczanie dwujęzyczne oraz bezpieczna, przyjazna edukacja. Zajęcia w języku angielskim odbywają się w oparciu o program brytyjskiej szkoły podstawowej. Tęczowy Ogród realizuje również autorski projekt „Young Scientist", który otrzymał prestiżową europejską nagrodę European Language Label.

Angielski nie jest jednym z wielu przedmiotów w szkole, lecz narzędziem nauki i codziennej komunikacji, wykorzystywanym do przekazywania dzieciom wiedzy oraz nowych umiejętności. Zajęcia realizowane są w obydwu językach, angielskim i polskim, w proporcji 50% na 50%. W języku angielskim odbywają się, miedzy innymi, lekcje matematyki, geografii i przyrody oraz zajęcia związane z kulturą i historią krajów anglosaskich. Od drugiego semestru nauki uczniowie przygotowują się do egzaminu YLE (Young Learners English).
Pedagodzy Tęczowego Ogrodu opracowali szkolny system wspierania zdolności, który pozwala im lepiej diagnozować uzdolnienia uczniów i rozwijać ich zainteresowania. Efektem podejmowanych działań są wybitne osiągnięcia uczniów w konkursach matematycznych (Genius Logicus - wszystkie dzieci rozwiązały zadania osiągając wynik powyżej 90%, jedno z nich było 1 z 7 dzieci w Polsce, które otrzymało 100%), ekologicznych, plastycznych i recytatorskich. Szkoła organizuje również konkursy wewnętrzne, takie jak quiz wiedzy o Fryderyku Chopinie, czy konkurs „Mistrz czytania". W 2010 roku, w ramach obchodów 200 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina, uczniowie przygotowali koncert muzyczny „Fryderyk Chopin dla najmłodszych", który zaprezentowali na Konkursie Młodych Talentów Muzycznych.
Wśród kółek tematycznych, zaproponowanych uczniom w roku szkolnym 2010/2011, znalazły się łamigłówki matematyczne, ortografia na wesoło, origami, bajkoterapia oraz trening twórczości. Szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych pozwala uczniom rozwijać zainteresowania artystyczne oraz dodatkowe umiejętności językowe i sportowe. Regularnie odbywają się również wycieczki na wystawy, do opery, teatrów, kin oraz muzeów. Szkoła angażuje się także w akcje charytatywne, wspierając Fundację Mam Marzenie, SOS Wioski Dziecięce, Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, czy Schronisko na Paluchu.
W obecnym roku szkoła realizowała Europejski Partnerski Projekt Comenius Kiedy ekspresja i kreatywność spotyka się z fantazją małych dzieci, program promujący zdrowe odżywianie „Mądre dzieci nie jedzą śmieci", program profilaktyczno-wychowawczy „Bezpieczny uczeń" oraz projekt „Geniusze muzyki: Fryderyk Chopin i Mozart". Uczniowie wzięli również udział w cyklu seansów filmowych „Nowe horyzonty edukacji filmowej". Jednolity system współpracy z rodzicami we wszystkich klasach pozwala nauczycielom poznać oczekiwania rodziców, angażować ich w szkolne przedsięwzięcia, usprawnić komunikację, wypracować najlepsze warunki edukacji oraz wspólnie budować pozytywny obraz szkoły.

Zasady przyjęcia do Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej
Dzieci, które ukończyły przedszkole Tęczowy Ogród kwalifikowane są do szkoły na podstawie opinii nauczycieli z końcowej grupy przedszkolnej oraz wyników testów wewnętrznych. Mają one pierwszeństwo na liście. Pozostałe dzieci uczestniczą w trzystopniowej rekrutacji, sprawdzającej gotowość szkolną, przygotowanie do rozpoczęcia nauki w języku polskim i angielskim. W każdej klasie jest maksymalnie 16 uczniów. Zapisy do szkoły na rok 2011/2012 rozpoczną się w lutym 2011.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl