Dynamiczny wzrost sprzedaży produktów w kanale bancassurance w ING Życie


2012-04-16
Bancassurance jest ważnym oraz stale rozwijającym się kanałem dystrybucji produktów ubezpieczeniowych. W ubiegłym roku w całej branży udział składek ubezpieczeń na życie zebranych poprzez produkty bancassurance wyniósł 51% wszystkich składek.

Natomiast wartość polis zawartych w kanale bancassurance wynosi 16 220 mln. Blisko 85% stanowią ubezpieczenia na życie gwarantowane wraz z produktami inwestycyjnymi, pozostałe są to ubezpieczenia oferowane przy standardowych produktach bankowych takich jak ROR, karty czy kredyty.



„Ubiegły rok to przede wszystkim wyjście z naszą ofertą poza grupę ING. Podpisaliśmy kontrakty z dwoma nowymi bankami i z sukcesem wprowadziliśmy kilka zupełnie nowych produktów ubezpieczeniowych oraz wiele produktów o charakterze inwestycyjnym, głównie polis strukturyzowanych. Staraliśmy się wykorzystywać oferowane przez rynek okazje w taki sposób, aby proponować klientom możliwości inwestycji w najdogodniejszym momencie. Przykładem może być tu zarówno „Stawiam na spadek CHF", jak i „Inwestycje w złoto". Dużą popularnością cieszył się również produkt strukturyzowany nawiązujący do Mistrzostw Euro 2012, dający klientom możliwość zainwestowania w spółki będące oficjalnym sponsorem czerwcowych wydarzeń sportowych. Możliwość takich inwestycji z jednoczesnym ubezpieczeniem na życie zostało bardzo pozytywnie odebrane przez klientów" - mówi Danuta Żukowska, Dyrektor Departamentu Bancassurance w ING Życie.


Rok 2012 to dla ING Życie dalszy rozwój produktów oferowanych w sprzedaży za pośrednictwem banków, jak również rozszerzenie jego dostępności o kolejne banki spoza grupy. Już w styczniu ING Życie wraz z Alior Bankiem zaproponowało kolejny produkt inwestycyjno-ubezpieczeniowy, tym razem wykorzystujący najniższą historycznie ceną srebra przy jednocześnie najwyższej dynamice wzrostu. Aktualnie prowadzone są też intensywne prace nad kolejnymi innowacyjnymi produktami zarówno inwestycyjnymi, jak też ochronnymi oraz finalizowane są kontrakty z nowymi partnerami bankowymi.
„Rok 2011 zakończyliśmy z bardzo dobrym wynikiem, odnotowując 13% wzrost przypisu składki urocznionej względem zeszłego roku. W bieżącym roku będziemy w dalszym ciągu rozwijać zarówno sam kanał dystrybucji, jak też ofertę produktową dedykowaną dla banków" - dodaje Danuta Żukowska.

Nadesłał:

Multi_Communications

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl