Dziennik zwycięża, stacje radiowe wyprzedzają TVN24


Dziennik zwycięża, stacje radiowe wyprzedzają TVN24
2008-01-08
W listopadowym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” zwycięstwo należy do „Dziennika”. „Polska” dogoniła peleton, a stacje radiowe - RMF FM i Radio ZET - były częściej cytowane przez inne media niż TVN24.

Od 1 do 30 listopada na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7993 przekazów mediowych. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 10148 razy (4141 razy w prasie, 4002 w telewizji i 2005 w radiu).


Na czele rankingu znalazł się „Dziennik” (1586 powołań). Dużą przewagę nad rywalami zawdzięcza powołaniom na publikacje o kontrowersjach wokół WSI, polityce polskiej oraz aferze z listą leków refundowanych. Druga lokata należy do „Gazety Wyborczej”, która była cytowana 1380 razy przez inne media. Lider dwóch ostatnich miesięcy -„Rzeczpospolita” - spadła na trzecie miejsce z wynikiem 1377 powołań.

Nowy dziennik „Polska” jest obecny w zestawieniu dopiero drugi miesiąc, a już awansował z szóstego na czwarte miejsce. Jego wynik (661 powołań) jest jednak dwa razy gorszy od trzeciej w zestawieniu „Rzeczpospolitej”.

Tygodnik „Wprost” notuje spadek liczby powołań (393) w stosunku do poprzednich miesięcy, przez co znalazł się na piątym miejscu. Zaraz za nim uplasował się „Newsweek”, cytowany 336 razy.

Najczęściej cytowaną publikacją w listopadzie był artykuł Anny Marszałek i Roberta Zielińskiego z „Dziennika” „Wojskowe archiwum schowane w pałacu” (159 powołań) o wywiezieniu tajnych archiwów WSI do Pałacu Prezydenckiego.

Po raz pierwszy dwie stacje radiowe – RMF FM (288 cytowań, 9. miejsce) i Radio ZET (280 - 10. miejsce) - wyprzedziły najchętniej cytowaną przez inne media stację telewizyjną TVN24 (277 powołań).

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym jest od początku roku „Gazeta Prawna” (323 powołań, 7. miejsce). „Fakt” był częściej cytowany niż „Super Express”. Listopadowy ranking zamyka portal Onet.pl (146).

W badanym okresie wiodącymi tematami powołań były: kontrowersje wokół WSI, konflikty w PiS-ie, polityka polska w odniesieniu do Radka Sikorskiego, strzelanina w Afganistanie z udziałem polskich żołnierzy, postawionych obecnie w stan oskarżenia, afera z listą leków refundowanych, próby zniszczenia tajnych dokumentów ABW, przygotowania do Euro 2012, przyznanie się Michała Boniego do współpracy z SB oraz dalsze wyjaśnienia w związku z aferą korupcyjną na Helu.

95 proc. cytowań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 5 proc. - lokalnych i regionalnych. Najwięcej cytatów z prasy regionalnej i lokalnej pochodziło z woj. mazowieckiego („Życie Warszawy”, 239), lubelskiego („Dziennik Wschodni”, 19) oraz pomorskiego („Dziennik Bałtycki”, 13).


W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne
i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ponad 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport listopadowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: k.ewert@instytut.com.pl.


Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 73 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Nadesłał:

czarni14

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl