E-commerce w rozmiarze XL dla Arvato w SEGRO Logistics Park Stryków
Na zlecenie Arvato Polska, wiodącego dostawcy kompleksowych usług outsourcingowych, w SEGRO Logistics Park Stryków powstaje 30 400 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej. Nowe centrum dystrybucyjne Arvato będzie obsługiwało kanał e-commerce dla marek należących do spółki LPP SA.
Arvato Polska to jeden z największych dostawców usług outsourcingowych, który od ponad 20 lat działa na polskim rynku. Firma jest częścią międzynarodowego koncernu medialnego Bertelsmann SE & Co. KGaA i prowadzi swoją działalność w ponad 40 krajach. Utworzenie nowej bazy logistycznej na terenie parku SEGRO w Strykowie to rezultat dynamicznego rozwoju spółki oraz efekt umowy podpisanej z polskim gigantem odzieżowym, firmą LPP S.A. Na 30 400 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej powstanie centrum obsługi e-commerce dla marek Reserved, Mohito, House i Sinsay, a także licząca 1 000 m2 część biurowa. Zakończenie budowy planowane jest na jesień bieżącego roku. Budynek znajdzie się na wysokości punktu poboru opłat i będzie doskonale widoczny z autostrady A2. Firma Arvato ma również zabezpieczoną opcję ekspansji powierzchni magazynowej o kolejne 30 000 m2.
– Podczas realizacji projektu dbamy zarówno o jego efektywność ekologiczną – jak wszystkie nasze nowe obiekty zostanie on poddany surowej certyfikacji BREEAM – ale także o to, aby był przyjaznym miejscem pracy. W tym celu przewidzieliśmy m.in. dodatkowe naświetla dachowe w strefach dedykowanych kompletacji oraz częściowo przeszklone bramy. Tym samym istotnie zwiększy się dostęp do światła dziennego, co pozytywnie wpłynie na komfort pracy zatrudnionych osób. Z kolei nowoczesne oprawy LED zainstalowane na terenie całego budynku istotnie obniżą koszty jego użytkowania – mówi Magdalena Szulc, Dyrektor SEGRO na Europę Centralną – Projekt dla Arvato rozpoczyna kolejny etap rozbudowy parku w Strykowie. Oprócz powierzchni magazynowej powstaje również nowa droga, która usprawni komunikację w parku wszystkim jego obecnym i przyszłym Klientom – dodaje.
– Wśród czynników, które zadecydowały o wyborze parku logistycznego SEGRO w Strykowie były zarówno jego doskonała lokalizacja przy samej autostradzie, jak i perspektywiczna możliwość rozwoju realizowanego dla nas projektu. W związku z inwestycją na terenie SEGRO Logistics Park Stryków planujemy utworzenie aż 500 nowych miejsc pracy. Ze Strykowa będziemy obsługiwać e-commerce dla największych marek odzieżowych należących do firmy LPP S.A.. Szacujemy, że rocznie z obiektu znajdującego się w parku logistycznym SEGRO realizowane będą wysyłki kilkunastu milionów sztuk produktów, zarówno do klientów z Polski, jak również z krajów bałtyckich, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Czech, Słowacji, Rumunii oraz Węgier – podsumowuje Lidia Ratajczak-Kluck, Dyrektor Obszaru SCM / Członek Zarządu.
– Jednym z głównych atutów Strykowa, który przyciąga firmy, jest jego centralne położenie w pobliżu ważnych szlaków komunikacyjnych, umożliwiające szybkie dotarcie do klientów. Skrócenie czasu dostawy do minimum jest kluczowym czynnikiem w błyskawicznie rozwijającej się branży e-commerce. SEGRO, świadome potrzeb firm z tego sektora, nie tylko oferuje doskonale zlokalizowane obiekty, ale zapewnia dostęp do rozwiniętej infrastruktury na terenie swoich parków, dzięki czemu szybkie dotarcie do klienta staje się standardem – mówi Maciej Chmielewski, Partner w Colliers International, Dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych.
SEGRO Logistics Park Stryków oferuje klientom nowoczesne powierzchnie magazynowe i produkcyjne. Jest to flagowy park dewelopera w Europie Środkowo-Wschodniej, położony w bliskiej odległości od skrzyżowania autostrady A1 (Północ-Południe) z autostradą A2 (Wschód i Zachód). Powierzchnia utworzonego w 2006 roku obiektu liczy obecnie 200 000 m2 i docelowo może zostać rozbudowana aż do
400 000 m2.
Nadesłał:
Partner of Promotion
|